وقتی قهرمان المپیک برای اثبات شایستگی‌هایش در مسابقات روسیه کشتی گرفت

8:45 - 14 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۲۷۶
وقتی قهرمان المپیک برای اثبات شایستگی‌هایش در مسابقات روسیه کشتی گرفت
زائور اوگویف عنوان قهرمانی وزن ۶۱ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمان روسیه را از آن خود کرد.

خبرگزاری میزان - زائور اوگویف در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی روسیه پیش از المپیک در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی گرفت و با اینکه از مسابقات روسیه معاف شده بود، اما از این فرصت استفاده کرد و برای هفتمین بار قهرمانی کشورش را به دست آورد. جالب است که اوگویف هرگز در مسابقات قهرمانی روسیه شکست نخورده است.

در همین راستا اوگویف قهرمان دو دوره جهان، اظهار داشت: پیش از قهرمانی، میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه، به همراه حاجی مراد گاتسالوف، سرمربی تیم ملی روسیه، تصمیم گرفتند من را از مسابقات قهرمانی روسیه معاف کنند.

وی خاطرنشان کرد که وزن کم نمی‌کند و علیرغم اینکه از رقابت در وزن تا ۵۷ کیلوگرم معاف شده بود، اما تمایل داشت برای اثبات شایستگی‌هایش در وزن تا ۶۱ کیلوگرم شرکت کند، به خصوص که هرگز در مسابقات قهرمانی روسیه در این وزن کشتی نگرفته بود و با این حال او با اشتیاق زیاد روی تشک جنگید.

اوگویف با بیان اینکه کشتی‌گیران در وزن تا ۶۱ کیلوگرم سنگین ترند و تنها چیزی که راحت‌تر است این بود که من مجبور نبودم وزن کم کنم، گفت: در کل از مبارزه‌ام راضی هستم. قبل از اردوی تمرینی مشکلی در شانه‌ام وجود داشت، اما فکر نمی‌کنم در برنامه‌های آینده‌ام اختلال ایجاد کند. مسابقات قهرمانی به پایان رسیده و اکنون می‌توانم روی شانه خود کار کنم. به هر حال، رئیس فدراسیون اصرار داشت که از فینال انصراف دهم، اما صبح که از خواب بیدار شدم، متوجه شدم که شانه‌ام مانع از شرکت در مسابقه فینال نمی‌شود.

وی درخصوص وضعیت وزنش ابراز داشت: در طی سه سال، در این چرخه المپیک، کمی اضافه وزن پیدا کردم. حدودا بعد از مسابقات قهرمانی اروپا به من ویزا ندادند، چند کیلوگرم اضافه کردم.

اوگویف با اشاره به اینکه در تمام تاریخ مسابقات قهرمانی روسیه، در یک مبارزه هم شکست نخورده است و هفت بار قهرمان روسیه شده، گفت: در یک قدمی رکورد قهرمانی مسابقات هستم و شانس تبدیل شدن به قهرمان‌ترین در تاریخ مسابقات قهرمانی روسیه را دارم و امروز می‌خواهم تا زمانی که سلامتی لازم برای این کار را داشته باشم بجنگم، چه کسی نمی‌خواهد رکورد بزند؟ اما اکنون این چیزی نیست که در ذهن من است، درحال حاضر فقط به بازی‌های المپیک می‌اندیشم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *