رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان یزد: شاکله اصلی پرونده در دادسرا شکل می‌گیرد

11:13 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۹۶۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: شاکله اصلی پرونده در دادسرا شکل می‌گیرد
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دقت در تحقیق و تکمیل پرونده کیفری در دادسرا از زایش پرونده در مراحل بعد، حتی در محاکم حقوقی پیشگیری می‌کند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی رئیس دادگستری استان یزد در نشست با قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد، گفت: شاکله پرونده در دادسرا بسته می‌شود و بسیار مهم است که این پرونده تا قبل از صدور قرار و ارسال به محاکم جزایی از حیث تحقیق و مدارک مورد نیاز کامل باشد.

وی تصریح کرد: دادسرا خط مقدم تشکیل پرونده و محل پر تردد ارباب رجوع دستگاه قضایی است که باید از حیث نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد. 

رئیس کل دادگستری استان یزد، توجه به ابعاد و لایه‌های پنهان دستورات و تصمیمات قضایی را خواستار شد و بیان کرد: تصمیمات قضایی می‌تواند در امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی جامعه اثر گذار باشد، از همین رو توجه و دقت به لایه‌های بعدی تصمیمات از سوی قضات مورد تأکید است.

وی افزایش صبر و بردباری را لازمه کار قضایی دانست و گفت: بیش از دانش قضایی، حلم، بردباری، صبر و شکیبایی مقام قضایی است که می‌تواند مشکلات را حل کند و به مراجعین آرامش خاطر دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حل مشکلات اداری و فرایندی را منوط به ارائه راهکار‌های اجرایی و عملیاتی عوامل دخیل در موضوع ذکر کرد و گفت: در بسیاری از مواقع در بازدید‌ها و بازرسی ها، مسائل و موضوعاتی به عنوان گلایه و یا مشکلات اداری و فرایندی طرح می‌گردد که انتظار است مدیریت مجموعه برای حل آن اقدام کند، اما باید توجه داشت، اما معمولا بهترین و کامل‌ترین راهکار حل مشکلات نیز از سوی همان عوامل دخیل ارائه می‌شود.

گفتنی است در اولین بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب یزد، ضمن بازدید از چند شعبه، یک جلسه با تمام قضات دادسرا با حضور دادستان و معاون قضایی رئیس کل برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *