رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیمت فروش بنزین در لایحه بودجه سال ۹۸ تغییر نکرده است/ معلوم نیست دولت بتواند در شرایط فعلی یارانه دهک‌های بالا را حذف کند

14:28 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۰۶۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس گفت: دولت اگر بتواند، یارانه دهک‌های بالا را حذف می‌کند، اما باید این نکته را در نظر داشت که دولت شرایط بهتری را برای حذف یارانه دهک‌های بالاتر درگذشته داشت که این اتفاق رخ نداد و با این حال معلوم نیست دولت بتوانددر شرایط فعلی یارانه دهک‌های بالا را حذف کند.
«بعید است یارانه دهک‌های بالای جامعه را حذف کند/ قیمت فروش بنزین در لایحه بودجه سال ۹۸ تغییر نکرده است/ درخواست سران قوا برای کاهش بودجه‌شانغلامرضا تاجگردون» درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به اصلاحات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: عمده دیدگاه مقام معظم رهبری و سران قوا این است که در این شرایط نباید بودجه‌ای عادی بسته شود و باید بودجه‌ای تدوین شود که مشخص کند ما طی دو سال آینده قرار است چگونه حرکتی کنیم.

وی با بیان اینکه طبق این شرایط دولت بودجه سال ۹۸ را مورد بازنگری قرار داد، گفت: دولت قرار است راهبردی را برای بودجه سال ۹۸ در دو سال آینده تدوین کند تا مشخص شود این بودجه چگونه عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای بازنگری بودجه قطعا بسیاری از اعداد و ارقام مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: کاهش اعداد بودجه در جهت صرفه جویی در بودجه است. طبق مشورت‌های دولت بودجه برخی از مراکز کاهش داده شد؛ حتی در این شرایط سران قوا هم فرمودند که از هزینه‌هایی که در اختیارشان است کسر و بودجه شان کاسته شود تا بقیه هم متوجه شوند که بودجه شان باید کاهش یابد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بر اساس تعدیل بودجه برخی از اولویت‌ها تغییر خواهد کرد گفت: قطعا در این شرایط اولویت‌بندی‌ها بر روی نیاز‌های اصلی مردم قرار خواهد گرفت تا مردم کمتر اذیت شوند.

تاجگردون با اشاره به سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت در بودجه سال ۹۸ گفت: درباره صندوق توسعه ملی رهبری فرمودند که حداقل سهم ۲۰ درصدی از محل فروش نفت برای این صندوق لحاظ شود که البته پیشنهاد اولیه دولت در این زمینه کمتر بود و حدود ۱۰ درصد بود.

وی با اشاره به زمان ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور به مجلس گفت: فکر می‌کنیم این بودجه تا هفته آینده تحویل مجلس شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به هر گونه تغییر قیمت در حامل‌های انرژی اعم از یارانه و بنزین گفت: قیمت یارانه و بنزین در بودجه سال ۹۸ تغییر نکرده و همانند سال ۹۷ است.

تاجگردون با اشاره به حذف یارانه دهک‌های بالا در بودجه سال ۹۸ گفت: دولت اگر بتواند، یارانه دهک‌های بالا را حذف می‌کند، اما باید این نکته را در نظر داشت که دولت شرایط بهتری را برای حذف یارانه دهک‌های بالاتر درگذشته داشت که این اتفاق رخ نداد و با این حال معلوم نیست دولت بتواند در شرایط فعلی یارانه دهک‌های بالا را حذف کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *