رشد ۳۰ درصدی صدور پروانه‌های ساخت و ساز در فصل بهار

14:06 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۰۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
تعداد پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در فصل بهار سال جاری با رشد ۳۰.۱ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بررسی آخرین آمار منتشره از سوی مرکز آمار حاکی از آن است که در فصل بهار سال ۱۳۹۷، تعداد ۱۹۶۵۹ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۳۰.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۳۱.۶ درصد افزایش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ۶.۴ واحد بوده است.

در این میان تعداد ۳۰۵۵ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری تهران درفصل بهار ۱۳۹۷ صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۴۲.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۳۴.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهردار تهران در فصل بهار ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۵۳۷ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۲۹.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۳۲.۳ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود ۱۱۵۸ متر مربع بوده است.

درفصل بهار سال ۱۳۹۷، تعداد ۹۰۶۶۷ واحد مسکونی در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۲ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۲.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ۲.۶ واحد بوده است.

لازم به ذکر است که تعداد ۳۴۲۷۸ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کل کشور درفصل بهار سال جاری صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۰.۴ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱۳.۱ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان درفصل بهار ۱۳۹۷ حدود ۱۷۴۳۸ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۰.۹ درصدکاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته از طرفی متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ۵۰۹ متر مربع بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *