حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی: اجرای دقیق برنامه‌های تحولی در حوزه‌های قضایی فارس زمینه‌ساز تغییرات و جهش مناسب دادگستری استان است

17:28 - 06 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۰۱۱
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی: اجرای دقیق برنامه‌های تحولی در حوزه‌های قضایی فارس زمینه‌ساز تغییرات و جهش مناسب دادگستری استان است
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه مردم از دستگاه قضائی رسیدگی سریع و به موقع و همچنین اجرای قانون را انتظار دارند، گفت: اقدامات ارزشمندی در این دوران و بر اساس برنامه‌های سند تحول قضایی  انجام شده است که زمینه مردمی‌سازی، شفافیت و فسادستیزی بیشتر در دستگاه قضایی را فراهم کرده است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن سفر به حوزه‌های قضایی غرب استان فارس، رئیس جدید حوزه قضایی کازرون را معرفی و بر تقویت روحیه خدمت جهادی و فسادستیزی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع مردم و مسئولان شهرستان کازرون با بیان اینکه خدمت به مردم رحمت و نعمت الهی برای مسئولان است، گفت: با حفظ و تقویت روحیه خدمت رسانی و تکریم مردم شکرگذار نعمت الهی باشید.

وی با بیان اینکه کازرون دیار ادبا، علما و فضلای بزرگی است یاد و خاطره شهید خرسند، امام جمعه فقید این شهرستان را گرامی داشت و با اشاره به نقش مردم کازرون در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و همچنین در دوران جنگ تحمیلی، روحیه انقلابی و ایثار را از جمله ویژگی‌های خاص مردم کازرون دانست.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کازرون به اقدامات دستگاه قضائی در دوران تحول و تعالی اشاره کرد و گفت: اقدامات ارزشمندی در این دوران و بر اساس برنامه‌های سند تحول قضایی انجام شده است که زمینه مردمی سازی، شفافیت و فسادستیزی بیشتر در دستگاه قضایی را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، تصریح کرد: از سوی دادگستری فارس اقدامات متعددی در راستای اجرای سیاست‌های ویژه دوران تحول در قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن تأکید بر توسعه خدمات الکترونیک و رسیدگی‌های بر خط و همچنین قضا زدایی و پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی است.

وی رسیدگی به موقع به پرونده‌های قضایی و اجرای قاطعانه احکام صادره در چارچوب قانون را یکی از اهداف مهم در دوران تحول قضایی ارزیابی کرد و تصریح کرد: مردم از دستگاه قضایی رسیدگی سریع و به موقع و همچنین اجرای قانون را انتظار دارند.

رئیس کل دادگستری استان دادگستری را ملجأ و پناهگاه مردم خواند و تصریح کرد: مردم باید طعم عدالت را بچشند و هر جا که به آنان ظلمی واقع شد برای احقاق حق از دست رفته خود به دادگستری مراجعه کنند و مردم امیدوار و مطمئن باشند در فرآیند دادرسی حق خود را خواهند گرفت و وظیفه ماست که دسترسی مردم به دادرسی را آسان کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بروز هرگونه فساد هر اندک را دشمن اعتماد مردم دانست و با تأکید بر اینکه حتی کوچک‌ترین فساد نیز باعث بزرگترین ضربه‌ها به بدنه دستگاه‌های خدمت‌رسان می‌شود، گفت: همه ما در جایگاه خود موظف به مقابله با فساد هستیم و دستگاه قضایی در برنامه تحولی خود نگاه ویژه‌ای به پیشگیری از بروز فساد و برخورد و مقابله با عوامل فساد زا در درون و بیرون دستگاه قضایی دارد.

رئیس کل دادگستری فارس اجرای دقیق برنامه‌های تحولی در حوزه‌های قضایی استان از جمله کازرون را زمینه ساز تغییرات و جهش مناسب استان فارس در بین استان‌های کشور برشمرد و افزود: ما تلاش کرده‌ایم انتخاب مدیران در حوزه‌های قضایی بر اساس شایستگی و ممارست آنان در ارائه خدمت و توجه به سند تحول قوه قضایی انجام می‌شود.

در این مراسم و پس از ارائه گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی انصاری‌فرد از عملکرد خود در دوران تصدی ریاست دادگستری کازرون با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و حکم ریاست قوه قضاییه، قاضی محمد حسن اتحادنژاد به عنوان رئیس دادگستری شهرستان کازرون معرفی شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس در پایان این سفر از زندان شهرستان کازرون نیز بازدید و با مددجویان این زندان به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *