رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه: کار در پزشکی قانونی به نوعی تصمیم‌سازی برای رای یک قاضی است

11:55 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۷۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه: کار در پزشکی قانونی به نوعی تصمیم‌سازی برای رای یک قاضی است
رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه بر لزوم رعایت تقوای الهی در بین عناصر فرهنگی تاکید کرد و گفت: کار در پزشکی قانونی به نوعی تصمیم‌سازی برای رای یک قاضی است بنابراین باید تقوای الهی را در رفتار و کردار خود رعایت کنند.

خبرگزاری میزان _ حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سعدی در همایش مسئولان روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی اظهار کرد: یکی از کار‌های مهم و اثربخش، امور فرهنگی است.تفاوت کار فرهنگی با سایر امور در این است که ساعت و زمان نمی‌شناسد.

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر رعایت اخلاق در انجام امور فرهنگی، عنوان کرد: کار در روابط عمومی به نوعی انجام کار فرهنگی است. نمی‌شود مصلحی صالح نباشد بنابراین اگر کسی بخواهد کار فرهنگی انجام دهد باید تمام وجنات و سکنات فرهنگی را در وجود خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از یک عنصر فرهنگی انتظار غیبت، تهمت، بی اخلاقی، عصبانی شدن و... نمی‌رود. کسی که در این وادی قدم می‌گذارد باید به تمام اعمال و رفتار خود توجه و دقت داشته باشد چرا که مردم می‌خواهند در یک عنصر فرهنگی اخلاق و رفتار شایسته ببینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی با اشاره به اینکه برای انجام کار فرهنگی باید از اصلاح شخصیت خودمان شروع کنیم، بیان کرد: اگر نفس خود را اصلاح کنیم و با مردم به نحو شایسته رفتار کنیم تاثیرگذاری روی دیگران به سهولت انجام می‌شود.

وی یادآور شد: قبل از انتقاد از دیگران از خودمان انتقاد کنیم. انسان باید کاری کند که اقتضای گناه را در وجود خود از بین ببرد.

وی با تاکید بر اهمیت هم‌نشینی با انسان‌های با تقوا و اهل ایمان، ادامه داد: خیلی مهم است که انسان با چه کسی هم نشینی کند چرا که به مرور زمان خصایص او را دریافت می‌کند پس اگر انسان اهل انس و الفت با خدا و قرآن باشد قطعا صفات الهی در وجود او پدیدار می‌شود.

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه بر لزوم رعایت تقوای الهی در انجام امور کاری تاکید کرد و گفت: کار در پزشکی قانونی به نوعی تصمیم‌سازی برای رای یک قاضی است و اگر در این کار اخلاق، تقوا و صبر نباشد ممکن است منجر به تضییع حق مظلومی شود.

وی ادامه داد: خیلی مهم است که در کار فرهنگی خدا را در نظر بگیریم و روحیه تقوا خداترسی، پاکی و صداقتت را به همه منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی پزشکی قانونی را از سالم‌ترین قسمت‌های دستگاه قضایی برشمرد و تصریح کرد: به لطف الهی گرایش فرهنگی و اهمیت مقوله فرهنگی در بین مدیران ارشد این سازمان کاملا مشهود است.

وی تاکید کرد: فضای سازمان باید به سمت و سوی فضای فرهنگی پیش برود؛ و این فضا در پزشکی قانونی باید همواره جاری باشد چرا که اگر فضا این‌گونه شود بسیاری از کار‌های نشدنی، شدنی می‌شود.

رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: در حکومت طاغوت، ما در صنعت، فرهنگ و تکنولوژی عقب بودیم و نظام علمی ما توانایی پاسخ به نیاز‌های ما را نداشت، اما نسیم ایمان و خودباوری انقلاب اسلامی باعث شد عزت ملت ایران حفظ شود. با وجود اینکه در زمان حکومت طاغوت بسیاری از مردم ما برای امور درمانی ساده مجبور بودند به کشور‌های اروپایی و آمریکایی سفر کنند، اما کشور ما امروز به یکی از کشور‌های برتر در زمینه پزشکی تبدیل شده است و این اقتدار نتیجه ایمان است.

وی همچنین بر لزوم داشتن امید و انگیزه برای پویایی در کار، گفت: اگر در کارتان انگیزه بالا داشته باشید بسیاری از امور به راحتی پیش خواهد رفت. روابط عمومی‌ها کارشان فرهنگی است و باید فرهنگ انتقال مفاهیم و فرهنگ اسلامی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *