آیین تودیع و معارفه سرپرست مجتمع قضایی ولی عصر (عج) برگزار شد

10:58 - 05 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۷۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تودیع و معارفه سرپرست مجتمع قضایی ولی عصر (عج) برگزار شد
سرپرست جدید مجتمع قضایی، ولی عصر (عج) با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید معارفه شد.

خبرگزاری میزان - عباس رضایی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی، ولی عصر (عج) معارفه شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این آیین بیان کرد: رمز موفقیت در هر سازمان و تشکیلاتی برنامه محور بودن است که باید برای تحقق اهداف سیستمی و سازمانی این سیاست مهم را دنبال کرد که بتوان به نحو شایسته تکالیف سازمانی را به سرانجام رساند.

قربانی در ادامه در همین راستا افزود: سند تحول و تعالی قوه قضاییه که بروز رسانی شده است در مسیر برنامه محور بودن قوه قضاییه برای عبور از چالش‌ها به روش‌های نوین جهت انجام تکالیف دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: در راستای منویات رئیس قوه قضاییه، باید سرپرستان، مدیران و همکاران در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به محتوی سند تحولی و تعالی در دستگاه قضایی مسلط باشند و با برنامه محوری و اجرای راهکار‌های اصولی و عملی این سند راهبردی را عملیاتی کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: قوه قضاییه در راستای هوشمندسازی و توسعه حداکثری سامانه‌ها و خدمات الکترونیکی قضایی گام‌های ارزشمندی را برداشته است.

وی گفت: بسیاری از سامانه‌های نوین در قوه قضاییه تعریف شده اند، اما برای پیشرفت کار باید به همان میزان که این سامانه‌ها توسعه پیدا کرده اند، از آن سامانه‌ها استفاده کرد.

قربانی گفت: استفاده از سامانه‌ها در محاکم تهران باید در حد کمال باشد که بتوان در هوشمندسازی رسیدگی‌های قضایی از لحاظ سیستمی، مدیریتی و فردی موفق عمل کرد.

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: شفاف سازی در رسیدگی‌های قضایی و رضایتمندی و جلب اعتماد مردم در مسیر هوشمندسازی و استفاده از سامانه‌ها در فرآیند‌های رسیدگی بهتر تحقق پیدا می‌کند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شایسته سالاری و شایسته گزینی در سیستم قضایی نهادینه شود و تحقق این شعار مستلزم شناسایی و بکارگیری افراد توانمند و سالم است که ضرورت دارد مدیران نیرو‌های شایسته، توانمند و سالم را برجسته و معرفی کنند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی از مشکلات مهمی که در محاکم وجود دارد عدم تناسب بین حجم ورودی پرونده ها، تعداد شعب و نیروی اداری و قضایی در امور حقوقی و کیفری است.

وی گفت: در این خصوص حجم فشار کار بیشتر بر نیرو‌های صف است که علیرغم همه مشکلات، با روحیه جهادی و ایثار در حال خدمت رسانی به مردم هستند و ما قدردان زحمات همکاران عزیز در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران هستیم.

رئیس کل محاکم تهران اظهار کرد: در واقع این نیرو‌های صف هستند که بیشتر سیاست‌های قوه قضاییه و سند تحول و تعالی در دستگاه قضایی را در موضوعات بسیاری از جمله تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرا  و .. را درجریان رسیدگی و در قالب آرای قضایی عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

وی گفت: از مهمترین آثار رای قضایی می‌توان به برخورد با مظاهر فساد و نا امنی، حمایت از حقوق بیت المال، برخورد با جرایم خشن، مبارزه با قاچاق کالا و جرایم سازمان یافته و ... اشاره کرد که همگی در رای نمود پیدا می‌کند.

در این برنامه با حضور رئیس کل، معاونین قضایی ستادی رئیس کل محاکم، مدیر دفتر کل محاکم و جمعی از مدیران و همکاران قضایی و اداری با اهدای لوح از زحمات ارزشمند حبیب اله جعفری تقدیر بعمل آمد و عباس رضایی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی، ولی عصر (عج) معارفه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *