اهداف سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به روسیه/ نگاه ویژه ایران به اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و بریکس

17:53 - 04 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۶۷۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
اهداف سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به روسیه/ نگاه ویژه ایران به اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و بریکس
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در اجلاس مقامات عالی امنیتی کشور‌ها و نیز اجلاس دبیران شورای امنیت کشور‌های عضو بریکس در سن‌پترزبورگ، احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش دفاع‌پرس، علی اکبر احمدیان امروز سه‌شنبه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی پولکووا سن‌پترزبورگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دو اجلاس از این منظر مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند که وجه اشتراک آنها، تلاش برای تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با انحصار غربی در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، از جمله مسأله فلسطین و ظلمی که به مردم غزه می‌شود و تجاوز‌هایی که رژیم صهیونیستی به کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته است، نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می‌کنیم نگاه خودمان را در این اجلاس بیان کنیم و شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در سفر به سن‌پترزبورگ، دیدار‌های دوجانبه‌ای نیز با همتایان خود از سایر کشور‌ها خواهد داشت، افزود: در این دیدارها، مسائل مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و گفتگو خواهد بود و علاوه بر آن، موضوعاتی همچون تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز تداوم ظلم این رژیم به مردم غزه و رفح در فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جاری، به نظر می‌رسد وحشی‌گری روزافزون رژیم صهیونیستی، سایر کشور‌های منطقه را متاثر کرده است و به نظر می‌رسد که عراق هم به فهرست کشور‌های معترض به وحشی‌گری صهیونیست‌ها افزوده شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *