رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی

21:48 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۴۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی
دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی از برگزاری اولین نشست عمومی مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی که درواقع رونمایی از این مجمع پارلمانی هم بود، خبر داد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خبرگزاری خانه ملت، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز و دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی از برگزاری اولین نشست عمومی این مجمع به میزبانی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اولین نشست عمومی مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی که درواقع رونمایی از این مجمع پارلمانی هم بود بعدازظهر یکشنبه دوم اردیبهشت‌ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس حاضر، نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم و نمایندگان ادوار گذشته و همچنین شخصیت‌های سیاسی فعال در حوزه جبهه مقاومت مانند سخنگوی وزارت خارجه -به نیابت از وزیر امور خارجه کشور- سفیر جنبش حماس در ایران، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی فلسطین و اعضای موسس مجمع برگزار شد.

وی درباره اهم مباحث مطرح شده در این نشست، عنوان کرد: با توجه به اینکه مجمع در شرایطی رونمایی شد که کشور و جهان متاثر از عملیات اخیر افتخارآفرین وعده صادق که یک پاسخ دندان‌شکن و تنبیه رژیم صهیونیستی از جانب جمهوری اسلامی ایران در مقابله با جنایتی که در سوریه آفریدند و مستشاران و سرداران عزیز ما را شهید کردند، بود، طبعاً فضای صحبت‌ها بیشتر به سمت و سوی توصیف این عملیات و تاثیرات و بازتاب آن بود.

میرتاج‌الدینی، گفت: سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست بیشتر مبانی منشور سازمان ملل و مشروعیت این پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را تبیین کرد. همچنین سفیر جنبش حماس هم ایران را تنها کشوری خواند که در این ۷۳ سال مستقیماً اسرائیل را تنبیه کرد و در مقابل جنایت آن‌ها پاسخ داد.

وی افزود: درخواست سفیر جنبش حماس در ایران این بود که جهان اسلام باید از ایران یاد بگیرند و همان‌طور که در در کنگره آمریکا علنی برای رژیم نامشروع صهیونیستی و برای کشتن زنان و کودکان بودجه تعیین می‌کنند، در جهان اسلام هم با این ابتکار را داشته باشند و مانند ایران علنی از فلسطین حمایت کنند. همچنین اقدام تشکیل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی که دیپلماسی را در کنار میدان و مبارزه در کنار هم قرار داده‌اند و از دو ظرفیت استفاده شده را اقدام بسیار مفید و ارزشمندی خواند.

دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی ضمن اشاره به اولین نشست این مجمع، گفت: پیش از این چندین نشست داخلی، ابتدا با حضور هیات موسس، بعد شورای مرکزی موقت برگزار و به تدریج عضوگیری انجام شد. تا به امروز ۲۰۰ نفر از نمایندگان عضو مجمع شدند و از امروز عضوگیری از نمایندگان ادوار هم شروع شد. در ادامه این مسیر عضوگیری از نمایندگان کشور‌های دیگر هم شروع خواهد شد.

میرتاج‌الدینی درباره پیشینه شکل‌گیری این مجمع هم عنوان کرد: این مجمع پارلمانی جهانی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۴۰۲ در مجلس یازدهم و به ابتکار خود نمایندگان تاسیس شد. در حقیقت حدود ۲۰ نفر از نمایندگان از یاران حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم و نمایندگان فعال در حوزه سیاست خارجی موسس مجمع بودند.

وی با اعلام اینکه مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی یک مرامنانه و اساسنامه داره که در آن ۶ عنوان کلی به‌عنوان رویکرد اصلی مجمع اعلام شده است، اضافه کرد: دفاع از حقوق مستضعفین و حقوق بشر، حمایت از جبهه مقاومت و حقوق مظلومین فلسطین و غزه، تکریم و حمایت از مبارزان جهانی و دفاع از آن‌ها، تداوم راه شهیدان راه مبارزه با تروریسم جهانی و دولتی و صهیونیسم، تداوم راه قهرمانانی که در این مسیر مبارزه کردند و شهید شدند از جمله سردار جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی که نام او جهان‌آشنا است و ... از جمله این موارد است که رویکرد‌های اصلی این مجمع را نشان می‌دهد.

دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی ضمن تاکید بر اینکه نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک نام جهان‌آشنا و شناخته‌شده است، افزود: آزادای‌خواهان جهان و جوانان طرفدار عدالت، حقوق بشر و حامی مظلومین و مستضعفین همه به حاج قاسم سلیمانی و منش او عشق می‌ورزند. ما در مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی از این ظرفیت در کنار ظرفیت پارلمانی بهره جستیم، چراکه پارلمان‌ها صدای ملت‌ها هستند و معمولاً ملاحظات حکومت‌ها را ندارند و می‌توانند حقایق فی‌مابین ملت‌ها را با صدای رسا بیان کنند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: ما در این مجمع دو ظرفیت پارلمانی و یک انسان آزاده، مبارز و مجاهد که عاشق انسان‌ها بود و مبارزه در هر نوع خود به ویژه تروریسم خشن را در کارنامه مبارزاتی خود دارد، یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را کنار هم قرار دادیم.

وی افزود: سردار سلیمانی فرماندهی بود که توانست جلوی گسترش داعش را به عنوان یک فتنه جهانی و یک گروه تروریستی خشن و به طور خاص در جهان اسلام یک فتنه سنگین بود را بگیرد و حکومت آن را از بین ببرد. داعشی که مردم مسلمان غیر هم‌عقیده با او و غیر مسلمان برایش فرقی ندارد و هم در ایران و در حرم احمدبن موسی (شاهچراغ) و هم در کشوری مثل روسیه به مردم حمله می‌کند و برایش هیچ فرقی ندارد در ایران زن و کودک شهید بشوند یا در کشوری دیگر در یک محفل عمومی کشته شوند.

دبیرکل مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی در پایان تاکید کرد: داعش تجسم تروریسم خشن بود که به اعتراف وزیر خارجه پیشین آمریکا در خاطرات خود، با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها ایجاد شده است. در مقابل ما شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی را داریم که یک شخصیت جهانی است و در مقابل این تروریسم خشن و جهانی ایستاده است؛ چنان‌که رئیس جمهور یکی از کشور‌های آمریکای لاتین در جایی می‌گوید قاسم سلیمانی تنها برای شما ایرانی‌ها نیست بلکه یک چهره جهانی است و برای همه مبارزان جاذبه دارد و ما در سایه این نام یک مجمع پارلمانی جهانی برای حمایت از مظلومان جهان شکل دادیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *