رئیس کل دادگستری اصفهان: آزادی زندانیان بیش از ۱۶ درصدی داشته است

14:08 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۳۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: آزادی زندانیان بیش از ۱۶ درصدی داشته است
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: در فروردین ماه سال جاری با تلاش ستاد دیه ۷۱ نفر از محکومان حبس غیربزهکار با مجموع بدهی پانصد و چهل و سه میلیارد ریال از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان- ستاد دیه استان  اصفهان در محل دادگستری تشکیل جلسه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در حاشیه این جلسه گفت: در فروردین ماه سال جاری با تلاش ستاد دیه ۷۱ نفر از محکومان حبس غیربزهکار با مجموع بدهی پانصد و چهل و سه میلیارد ریال از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند که این مبلغ شامل اخذ گذشت از شکات، پذیرش اعسار زندانیان، نقدینگی محکومان، کمک‌های بلاعوض از محل ستاد دیه و خیرین و تسهیلات بانکی بوده است.

رئیس کل دادگستری اصفهان عنوان کرد: آزادی زندانیان در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۱۶ درصدی داشته است. 

وی ادامه داد: حمایت در راستای آزادی زندانیانی که سو سابقه‌ای در پرونده آن‌ها وجود ندارد علاوه بر اینکه مساعدت به شخص مدیون است، تلاشی است در جهت حمایت خانواده‌های ایشان از انواع آسیب‌های اخلاقی و روانی و تضمین سلامت اجتماعی.

رئیس کل دادگستری اصفهان در پایان از مردم نیکوکار و نوع دوست استان که همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان بویژه مددجویان زندان پیشتاز بوده اند، تقدیر و تشکر کرد.

محور ارزیابی عملکرد‌ها در هر حوزه، نحوه اجرای مفاد سند تحول و تعالی قضایی

شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان اصفهان تشکیل جلسه داد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری اظهار کرد: این نشست با هدف تبیین برنامه‌های دستگاه قضایی استان به منظور دستیابی به اهداف سند تحول و تعالی قضایی که توسط رئیس قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شده است برگزار شد.

وی افزود: وظایف و اهداف معاونت‌ها، بخش‌ها و حوزه‌های مختلف دستگاه قضایی استان بر اساس مفاد سند تحول قضایی احصاء و ابلاغ شد و ملاک ارزیابی عملکرد حوزه‌های مختلف در دادگستری استان، نحوه اجرای مفاد این سند خواهد بود.

رئیس کل دادگستری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود بر انجام اقدامات ویژه به منظور ساماندهی اجرای احکام مدنی در اصفهان تاکید و تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح جهادی رسیدگی به پرونده‌های مانده و مسن در محاکم استان در سال ۱۴۰۲، حدود ۴۰ هزار فقره پرونده به اجرای احکام مدنی، ارسال شد که با توجه به ظرفیت و توان شعب اجرای احکام مقرر شد با همکاری و هماهنگی معاونت‌های منابع انسانی، پشتیبانی، عمرانی و فناوری، اقدامات ویژه‌ای با هدف تقویت و ساماندهی هرچه بهتر اجرای احکام در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین جعفری در پایان از ادامه طرح کاهش اطاله دادرسی از طریق رسیدگی ویژه به پرونده‌های معوق و مسن در دادگستری استان طی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: اصفهان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *