دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران اواخر خرداد برگزار می‌شود/ ۱۰ هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در نمایشگاه سال گذشته حضور داشتند

11:29 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۳۶۷
دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران اواخر خرداد برگزار می‌شود/ ۱۰ هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در نمایشگاه سال گذشته حضور داشتند
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه در روزهای ۲۱ تا ۲۳ خرداد سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میران - مهدی شهبازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران امروز، دوشنبه 3 اردیبهشت 1402 در نشست دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در شرایطی برگزار می‌کند که سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران برگزار شد، هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذاری سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را مصوب کرد.

وی افزود: قدمت سنت دانشگاهی به ۱۷۵۷ سال گذشته باز می‌گردد و دانشگاه تهران وظیفه پیگیری این سنت دانشگاهی را بر عهده دارد که با آموزش عالی نوین پیوند خورده است.

شهبازی تصریح کرد: ۹۰ رویداد بزرگ در سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که یکی از رویداد‌ها برگزاری نمایشگاه کار از ۲۱ تا ۲۳ خرداد است، هدف دانشگاه تکمیل چرخه مهارت، آموزش و اشتغال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: لازم داشتیم که دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس تئوری حتما مهارت‌های لازم را جهت ارتقای تخصص خود کسب کنند؛ به همین منظور شبکه‌سازی تعاملی به عنوان شعار اداره مهارت‌یابی دانشگاه تهران انتخاب شد.

شهبازی گفت: در ترم جاری استقبال خوبی از درس یادگیری تجربی شد و نمایشگاه پیش رو نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی نفعان امر پررنگ‌تر خواهد کرد، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیاز‌های خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند.


وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم که وزارت عتف برگزاری نمایشگاه کار را به منظور تقویت بیشتر ارتباط صنعت با دانشگاه در تمام مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها جدی بگیرد.

در ادامه این نشست فرشته امین مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و با انگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار فرصت انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورده، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن آساس انتخاب کرده‌ایم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین گفت: از امروز درگاه ثبت نام باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌های که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی ارایه دهند حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه دعوت از استارتاپ‌هایی که نیاز به فضای حمایتی دارند از جمله ویژگی‌های نمایشگاه کار امسال است، گفت: کارگاه‌های آموزشی در سالن‌های جانبی نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: امسال تاسیس اداره مهارت را در دانشگاه با حمایت ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی آن در افزایش اشتغال پذیری دانشجویان و پاسخ دادن به نیازمندی‌ها جامعه و صنعت داشته‌ایم تا بتوانیم به نسل جوان در ساختن آینده زیبا کمک کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *