دانستنی‌های حقوقی

نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی

14:18 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۲۰۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
نمونه دادخواست رفع تصرف عدوانی
درصورتیکه شخصی ملک دیگری را بدون اجازه غصب کرده و در ملک مزبور اقدام به احداث بنا کرده باشد، مالک می‌تواند جهت تقاضای رفع تصرف عدوانی و قلع و قمع بنای مذکور اقدام کند.

خبرگزاری میزان- درصورتی‌که شخصی ملک دیگری را بدون اجازه غصب کرده و در ملک مزبور اقدام به احداث بنا کرده باشد.مالک می‌تواند با استفاده از نمونه دادخواست مذکور، جهت تقاضای رفع تصرف عدوانی و قلع و قمع بنای مذکور اقدام کند.

مشخصات خواهان

مشخصات خوانده

تعیین خواسته و بهای آن:

۱ ـ رفع تصرف عدوانی

۲ ـ قلع و قمع بنا

۳ ـ مطالبه اجرت المثل اموال

۴ ـ دستور موقت

۵ ـ پرداخت کلیه خسارات قانونی

دلائل و منضمات دادخواست:

۱ ـ تصویر مصدق سند مالکیت

۲ ـ معاینه و تحقیق محلی

۳ ـ جلب نظریه کارشناس رسمی

ریاست محترم دادگاه

با عرض سلام و تحیت احتراما به استحضار عالی میرساند:

به موجب سند مالکیت شماره ... شش دانگ پلاک ثبتی ... بخش ... واقع در ... متعلق به اینجانب میباشد نظر به اینکه خوانده بدون اذن و اجازه اینجانب پلاک ثبتی مذکور را در تصرف غاصبانه خود گرفته و با وجود مراجعات مکرر از تحویل آن به اینجانب امتناع مینماید؛ فلذا با تقدیم این دادخواست مستند به ماده ۳۰۸ و ۳۱۱ قانون مدنی صدور حکم به رفع تصرف عدوانی و قلع و قمع بنای بدون مجوز خوانده جز پلاک ثبتی فوق الذکر و اجرت المثل ایام تصرف را به میزان ... به انضمام کلیه خسارات و هزینه‌های دادرسی تقاضا دارم. ضمناً نظر به اینکه خوانده در حال شروع به احداث بنا میباشد بدواً صدور دستور موقت به منع وی از ادامه انجام عملیات احداث بنا به استثنا مواد ۳۱۰ و ۳۲۰ قانون آیین دادسی مدنی و اجرای فوری آن نیز تقاضا میگردد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *