رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

سپهوند: مبینی تعهد داده بود در انتخابات شرکت نمی‌کند، اما خلف وعده کرد/ آینده دوومیدانی در خطر است

7:45 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۹۹۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سپهوند: مبینی تعهد داده بود در انتخابات شرکت نمی‌کند، اما خلف وعده کرد/ آینده دوومیدانی در خطر است
مربی سازنده دوومیدانی گفت: مبینی به وزیر ورزش تعهد داد که شرایط برگزاری یک انتخابات عادلانه را فراهم کند، اما متأسفانه در میانه راه داعیه ریاست به سرش زد و خودش هم در انتخابات ثبت نام کرد.

سیاوش سپهوند در گفت‌وگو با میزان، درباره حواشی اخیر در فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: دوومیدانی در یک سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت و با اتفاقات عجیبی مواجه شد. تغییرات پی در پی در این فدراسیون باعث ایجاد بی‌ثباتی و ناکارآمدی شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به درایت وزیر ورزش و جوانان انتظار داریم درباره این فدراسیون و باتوجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک پاریس و نیازی که ورزشکاران این رشته در این مقطع به آرامش دارند، نگاه ویژه‌تری به دوومیدانی داشته باشد. مبینی با حکم وزیر تعهد داد که شرایط برگزاری یک انتخابات عادلانه را فراهم کند، اما متأسفانه در میانه راه داعیه ریاست به سرش زد و خودش هم در انتخابات ثبت نام کرد. همین تصمیم باعث شد تا مبینی در راستای رسیدن به اهدافش گام بردارد و اتفاقاتی را رقم بزند که باعث دلسردی و سرخوردگی جامعه دوومیدانی شود.

*جامعه دوومیدانی از اقدامات مبینی نگران است و آینده این رشته را در خطر می‌بیند

مربی ملی دوومیدانی گفت: قرار بود مبینی تنها انتخابات را برگزار کند، اما بعد از مدتی شروع به فراهم کردن شرایط برای حضور خودش در انتخابات کرد. مبینی در چندین فدراسیون دیگر هم سرپرست بوده و از طرف دیگر کارمند وزارت ورزش و جوانان است، اما در حالیکه به وزیر ورزش تعهد داده بود در انتخابات شرکت نخواهد کرد، اما خلف وعده کرد. جامعه دوومیدانی از اقدامات مبینی نگران است و آینده این رشته را در خطر می‌بیند.

سپهوند در ادامه تصریح کرد: مبینی در یکی از تصمیمات عجیبش یک روز پیش از استعفا گزینه سرپرستی مد نظر خودش را برای هیئت لرستان به مدیرکل استان پیشنهاد می‌دهد. اتفاقی که در استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان و هرمزگان هم رخ داد. موضوعی که نباید نادیده گرفته شود و نهاد‌های نظارتی وزارت ورزش باید به این موضوع ورود کنند.

*مبینی به دنبال جمع کردن رأی برای خودش است

وی در ادامه افزود: استان لرستان با کارنامه موفقی که در سال‌های گذشته داشته و موفق به کسب عنوان نخست مسابقات قهرمانی کشور شده بود چه نیازی به تغییرات داشت؟ لرستان سال گذشته قهرمان کشور شد، اما حالا حال و روز خوبی ندارد. همین موارد نشان می‌دهد که پای چه مسائلی در میان است. از سوی دیگر با حضور اینهمه بانوی ورزشکار موفق در دوومیدانی یک مجری را به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون معرفی کرده است که مورد انتقاد اهالی این رشته است. کجای دنیا در رشته‌ای مانند دوومیدانی چنین تصمیماتی گرفته می‌شود. دبیر فدراسیون هم نه تنها شناختی از دوومیدانی ندارد بلکه از بدنه ورزش هم نیست.

این مربی سازنده دوومیدانی بیان کرد: از طرفی کمیته فنی فدراسیون را از کسانی تشکیل داد که در انتخابات حق رأی دارند. کجای دنیا شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. همانطور که مشخص است اعضای کمیته فنی باید از ورزشکاران مورد وثوق و فنی این رشته باشند نه کسانی که حق رأی دارند. افرادی که در کمیته فنی حضور دارند تنها به عنوان مربی در ورزشگاه آفتاب انقلاب حضور دارند، اما در کدام باشگاه یا شهر و استان فعالیت کرده‌اند؟ این نشان می‌دهد که مبینی به دنبال جمع کردن رأی برای خودش است.

*قصد حمایت از هیچ کاندیدایی را نداریم، خواستار برگزاری عادلانه انتخابات هستیم

سپهوند با بیان اینکه ما قصد حمایت از هیچ کاندیدایی را نداریم، اما خواستار برگزاری عادلانه انتخابات هستیم، گفت: من ۸ سال رئیس هیئت دوومیدانی لرستان بودم و سالهاست به عنوان مربی دو‌های سرعت و موانع با قهرمانان بزرگ این رشته فعالیت می‌کنم. اما متأسفانه انتخابات کمیسیون‌های فدراسیون در شرایط عادلانه‌ای برگزار نشد و استان‌هایی که خودشان دوست داشتند وارد رأی‌گیری کردند و سایرین را بی‌اطلاع گذاشتند. از وزیر ورزش درخواست داریم به این موضوع ورود کند.

وی عنوان کرد: باتوجه به تعهدی که در زمان انتصاب مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون به وزیر ورزش داده بود و از سوی دیگر تخلفات متعدد صورت گرفته در زمان سرپرستی‌اش، وی نباید اجازه حضور در انتخابات را پیدا کند. دوومیدانی به عنوان یک ورزش مادر که پتانسیل زیادی دارد نباید به این راحتی مورد بی‌مهری قرار گیرد. اگر مبینی دلسوز دوومیدانی است نباید به پیکره این رشته لطمه بزند.

*فردی باید رئیس فدراسیون شود که در دنیا شناخته شده باشد

رئیس پیشین هیئت دوومیدانی لرستان تصریح کرد: خواهش می‌کنم وزیر ورزش به صورت جدی به این مسأله ورود کند. فدراسیون دوومیدانی نه تنها هیچ برنامه‌ای برای استان‌های با پتانسیل مانند لرستان ندارد بلکه با تغییراتی که مبینی به وجود آورده به آن لطمه هم زده است.

سپهوند در پایان خاطرنشان کرد: خانواده دوومیدانی خواستار موفقیت این رشته هستند و فرد را نمی‌خواهند. کاندیدا‌هایی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند نباید فقط وعده بدهند و فراموش کنند. دوومیدانی رشته بزرگی است که مدال المپیک دارد پس فردی باید ریاست آنرا بر عهده بگیرد که در دنیا شناخته شده باشد و از خانواده آن رشته باشد تا درد اهالی دوومیدانی را بداند و سعی کند عدالت را بین تمام استان‌ها رعایت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *