آمریکا از احتمال تحریم های جدید علیه "روسیه" گفت

8:44 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۶۸۵۹
نماینده آمریکا در امور اوکراین از افزایش احتمال تشدید تحریم های واشنگتن علیه روسیه به دلیل توقیف کشتی ها و دستگیری ملوانان اوکراینی خبر داد.

آمریکا از احتمال تحریم های جدید علیه

به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری رویترز، کورت وولکر نماینده آمریکا در امور اوکراین از احتمال افزایش تحریم های کشورش علیه روسیه به دلیل توقیف کشتی های اوکراینی خبر داد.

وولکر گفت: به نظر می رسد ضرورت واکنش و تحریم های بیشتر (علیه روسیه) حمایت بیشتری جلب می کند و مایه تعجب نیست اگر چنین اتفاقی در یکی دو ماه آینده روی دهد.

نماینده آمریکا در امور اوکراین پیشتر نیز خواستار تحریم های بیشتری از سوی کشورهای اروپایی و واشنگتن علیه مسکو شده بود.

همچنین «جان هربست» سفیر پیشین آمریکا در اوکراین گفته بود واشنگتن درصدد تحریم اقتصادی مسکو است تا روسیه را از داشتن ارتش بویژه نیروی دریایی قوی محروم کند.

ماه گذشته میلادی سه کشتی اوکراینی حین عبور از تنگه کرچ در ورودی دریای آزوف، به طور غیرقانونی از مرز دریایی روسیه عبور کردند.

کشتی های اوکراینی پس از نادیده گرفتن درخواست های قانونی روسیه برای ترک این منطقه، از سوی روس ها توقیف شدند.

مسکو این رویداد را اقدامی تحریک آمیز در جهت نقض کنوانسیون سازمان ملل در زمینه حقوق دریایی توصیف کرد و وعده داد که مانع از هر گونه اقدامی شود که حق حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه را به چالش کشد.

پس از این واقعه، «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست رزمناوهای خود را در دریای آزوف مستقر کند و این ائتلاف نظامی نیز اعلام کرد که حضورش در این ناحیه از دریای سیاه را مورد ارزیابی قرار می دهد.

همچنین «اوآنا لانگسکو» سخنگوی ناتو در آن زمان گفت: چند متحد عملیات گشت هوایی ناتو در این منطقه را برعهده دارند، ضمن اینکه پروازهای شناسایی معمول این متحدان بر فراز دریای سیاه انجام می شود.
ناتو در واکنش به سخنان «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از این مساله خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *