رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زارع‌پور: سرعت اینترنت حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است

11:38 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
زارع‌پور: سرعت اینترنت حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است
وزیر ارتباطات از افزایش سرعت اینترنت خبر داد و گفت: شاخص‌هایی را برای افزایش سرعت اینترنت توسط اپراتور‌ها مشخص کرده‌ایم که براساس آن شاخص‌ها، اپراتور‌ها باید سرعت اینترنت را افزایش دهند.

خبرگزاری میزان - عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در پاسخ به میزان درباره سرعت اینترنت اظهار کرد: شاخص‌هایی را برای افزایش سرعت اینترنت توسط اپراتور‌ها مشخص کرده‌ایم که براساس آن شاخص‌ها، اپراتور‌ها باید سرعت اینترنت را افزایش دهند و به اهداف مشخص‌شده برسند.

وی در ادامه افزود: روز گذشته نتایجی از مراجع جهانی منتشر شد که نشان می‌داد نسبت به سال قبل حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سرعت اینترنت کشور افزایش پیدا کرده است.

زارع‌پور اعلام کرد: این روند ادامه دارد و امیدواریم امسال نسبت به سال قبل سرعت اینترنت ۵۰ درصد ارتقا یابد.

وزیر ارتباطات گفت: داشبوردی طراحی شده است که مردم می‌توانند به‌صورت شفاف گزارش‌های ماهانه میانگین سرعت اینترنت را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ماهواره‌های متعددی در حال ساخت وجود دارد، اظهار کرد: سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اختلال اخیر یکی از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: یکی از پیام‌رسان‌های داخلی به‌دلیل مشکلات سخت‌افزاری دچار اختلال بود که مشکل این پیام‌رسان حل شد.

وی افزود: موضوع تامین زیرساخت‌های پیام‌رسان‌های داخلی با وزارت ارتباطات است و همه در تلاش هستند که روز به روز کیفیت ارایه خدمات آن‌ها افزایش پیدا کند و برای این منظور درحال راه‌اندازی دیتاسنتر دوم این پیام‌رسان هستیم تا دیگر شاهد اینگونه اختلالات نباشیم.

زارع پور با اشاره به اینکه وقوع اختلال در فعالیت پیام‌رسان‌ها غیرطبیعی نیست و در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: همین دیروز نیز یکی از پلتفرم‌های فراگیر خارجی با اختلال روبرو بود.

وی تاکید کرد که البته نباید اختلالات سکو‌های داخلی تکرار شود.

وزیر ارتباطات همچنین در تدوین آیین نامه فروش اینترنتی دارو نیز توضیح داد: نسخه اولیه در سال گذشته آماده شد که هنوز نهایی نشده و به تصویب نرسیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *