"افغانستان" اقدام پاکستان در پیگیری روند صلح را ستود

18:25 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۶۸۳۹
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اقدام عملی پاکستان برای زمینه سازی نشست دوم طالبان با آمریکا در راستای پیگیری روند صلح در این کشور را تأیید و مورد ستایش قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از طلوع نیوز، در پاسخ به بیانیه اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان برای تسهیل زمینه دیدار میان مقامات طالبان و آمریکا، وزارت خارجه افغانستان گفت، برپایی این نشست (طالبان و آمریکا) بیانگر اقدام عملی اسلام آباد در پیگیری روند صلح است و حکومت افغانستان این تعهد پاکستان را می‌ستاید و نسبت به پیامدهای آن خوش‌بین است.

صبغت احمدی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت، همکاری پاکستان در روند مذاکرات صلح بسیار مهم و حیاتی است.

احمدی تصریح کرد، آمریکا فشارهای خود را مضاعف کرده بنابراین ما نیز اخیراً به دستاوردهایی رسیده‌ایم اما امیدوار هستیم این دستاوردها در مقیاس وسیع‌تر محقق شود.

در راستای دیدار مقامات آمریکا و طالبان که قرار است امروز دوشنبه (26 آذر) در امارات برگزار گردد، یکی از اعضای شورای عالی صلح گفت، نمایندگان طالبان از کویته در این نشست حضور نخواهند داشت بلکه از نمایندگان طالبان در دفتر قطر خواهند بود.

در همین زمینه اسدالله زائری معاون رئیس شورای عالی صلح گفت، نمایندگان طالبان از قطر در مذاکرات امروز دوشنبه حضور خواهند داشت.

ناضر محمد مطمئن تحلیلگر امور سیاسی گفت، مذاکرات میان طالبان و خلیل زاد باید در کشور قطر برگزار گردد و اگر در کشور دیگری مانند پاکستان برگزار گردد من فکر نمی‌کنم که نتایج مثبتی از این نشست بدست آید زیرا این نشست خود روند صلح را پیچیده‌تر می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *