رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار نارنجی برای خلیج فارس

15:12 - 25 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۸۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هشدار نارنجی برای خلیج فارس
سازمان هواشناسی هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی برای خلیج فارس درباره مخاطرات جوی از روز دوشنبه ۲۷ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین صادر کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی خلیج فارس از روز دوشنبه ۲۷ فروردین تا پنج شنبه ۳۰ فروردین با وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج همراه می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که احتمال وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۲/۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲/۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر، تنگه هرمز و دریای عمان وجود دارد.

این مخاطرات جوی می‌تواند اثراتی از جمله خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق، اختلال در تردد‌های دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری در بنادر، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، به همراه داشته باشد.

در این راستا توصیه می‌شود تمهیدات لازم در مناطق دریایی و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *