دارنده مدال برنز کشتی آسیا: بُرد و باخت جزئی از ورزش است/ برای آینده جبران می‌کنم

9:15 - 25 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۷۴۸
دارنده مدال برنز کشتی آسیا: بُرد و باخت جزئی از ورزش است/ برای آینده جبران می‌کنم
دارنده مدال برنز کشتی آزاد آسیا گفت: به طور حتم همه ورزشکاران برای کسب بهترین نتیجه وارد میدان مسابقه می‌شوند، اما باید قبول کرد برد و باخت جزئی از ورزش است.

خبرگزاری میزان - سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری موفق به کسب مدال برنز شد.

وی‌ در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ظفربک اوتاخانوف دارنده مدال نقره آسیا از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱ یونگ نام سو از کره شمالی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ابوذری در این مرحله مقابل کوتا تاکاهاشی دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ سیرباز تالگات از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

ابوذری با بیان اینکه کشتی بالا و پایین دارد و شکست و هر بُردی جزئی از ورزش است، گفت: مهم این است که در مسابقه بعدی من چنین اشتباهی را تکرار نکنم و از موقعیت‌هایی که روی تشک برایم پیش می‌آید به نحو احسن استفاده کنم تا بهترین نتیجه را بگیرم.

وی ضمن قدردانی از زحمات خانواده و مربیانش درخواست کرد تا کمی و کاستی‌اش را بر او ببخشند و افزود: مربی به من تمامی این نکات را گفته، اما من آنقدر که باید بر روی نکات کار نکردم تا بهترین خودم را بر روی تشک اجرا کنم.

ابوذری با اشاره به کشتی با حریف قزاق در دیدار رد‌ه‌بندی، ابراز داشت: مسلماً تمام کشتی‌گیرانی که به این مسابقات می‌آیند هدفشان کسب مدال طلا است و می‌خواهند نتیجه زحماتشان را بگیرند، من نیز از این قاعده مستثنا نیستم، اما برای من شخصاً چالشی است که باید وقتی در شرایط سخت قرار می‌گیرم بتوانم خود را جمع کنم. بنظرم از این موضوع لذت می‌برم حتی اگر ببازم یا ببرم.

وی ادامه داد: در کشتی با حریف ژاپنی نیز همه چیزم را گذاشتم شاید اشتباهاً تاکتیکی که مربیان گفتند را نتوانستم به خوبی اجرا کنم و اشکال از شخص خودم است. سال گذشته نیز پس از اولین مسابقه‌ای که رفتم توانستم بسیاری از نواقصم را برطرف کنم، مطمئناً اینجا نیز ایراداتی داشتم که منجر به کسب مقام سوم مسابقات شده است و باید برای مسابقات آینده تلاش کنم ۶ پوئنی که دادم، به صفر برسد و بهترین خودم را روی تشک بیاورم.

ابوذری در پایان از حمایت‌های مردم ایران قدردانی کرد و تاکید کرد: ما هر آنچه داریم بر روی تشک می‌آوریم، کم و زیادش را به بزرگواری خود ببخشند. از خانواده‌ام و مربیانم که برای من بسیار زحمت کشیدند، ولی تاکنون نتوانسته‌ام نتیجه زحماتشان را آنطور که باید نشان دهم، عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *