در خانه کشتی فقط غصه می‌خوریم و تمرین می‌کنیم/ فرقی ندارد چه کسی رئیس فدراسیون می‌شود

8:33 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۶۷۶۴
رضا اطری، ملی‌پوش کشتی آزاد ایران گفت: ندارد که سکان هدایت فدراسیون کشتی به دستان چه کسی سپرده شود؛ مهم این است که هر کسی می‌آید به فکر کشتی و کشتی‌گیران باشد.

رضا اطری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص آخرین وضعیت خود اظهار داشت: بعد از شکست در رقابت‌های جهانی بوداپست، روحیه چندانی برای حضور در جام باشگاه‌های جهان نداشتم و اگر صحبت‌های روحیه‌بخش محسن کاوه نبود، در این دوره از رقابت‌ها به میدان نمی‌رفتم.

وی ادامه داد: محسن کاوه مربی بسیار بزرگی است که نه تنها کشتی گیران را از نظر بدنی آماده حضور در هر رقابتی می‌کند بلکه از نظر روحی و روانی هم کشتی گیر را از صفر به صد می‌رساند. کشتی فقط تکنیک و فن نیست؛ یک کشتی گیر علاوه بر مسلح بودن به تکنیک و داشتن آمادگی جسمانی، باید از نظر روحی هم آماده باشد تا بتواند تکنیک‌های خود را اجرا کند. محسن کاوه از جمله مربیانی است که کشتی‌گیران را درک می‌کند و آنها را از نظر روحی و روانی هم به بالاترین سطح می‌رساند.

ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در رابطه با علت شکستش در رقابت‌های جهانی بوداپست اظهار داشت: باید دلیل باخت‌هایم را ریشه‌یابی کنند و از اتهام زدن بپرهیزند. کشتی‌گیری که در رقابت‌های داخلی با اقتدار به مقام نخست می‌رسد و به دوبنده تیم ملی دست پیدا می‌کند، قطعا توانایی رسیدن به مدال جهانی را هم دارد و اگر با بدنی آماده نمی‌تواند به مدال جهانی برسد، احتمالا از نظر روحی و روانی با مشکلاتی مواجه بوده است. البته در باخت‌های اخیر هرگز چهره یک کشتی گیر بازنده را نداشته‌ام و اگر آنالیز درستی از رقبا به دستم می‌رسید، جای شکست را با پیروزی عوض می‌کردم. به طور مثال در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به حریف مغولستانی باختم، اما با یک آنالیز درست از نقاط ضعف و قوت این کشتی گیر، توانستم در رقابت‌های جهانی بر این حریف مغولی غلبه کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور یک یا چند آنالیزور کاربلد در کنار ملی‌پوشان الزامی است و به نظر من باید رقبای ملی‌پوشان را به صورت وزن به وزن آنالیز کنند و نباید ملی پوشان را ملزم کنند تا همگی فقط با یک تاکتیک کشتی بگیرند. از طرفی اردوی تیم ملی محلی برای آماده‌سازی و رفع برخی اشکالات تکنیکی ملی‌پوشان است نه اینکه شیوه اجرای تکنیک‌های یک کشتی‌گیر را به طور کامل تغییر دهند.

اطری ادامه داد: رقابت‌های جهانی با تمام تلخی‌هایی که داشت به پایان رسید و حالا مصمم هستم تا با تلاش و پشتکار به دوبنده تیم ملی برسم و با رسیدن به مدال طلای رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ به طلسم بی مدالی‌ام در رقابت‌های جهانی پایان دهم.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا در خصوص جانشین رسول خادم برای رسیدن به ریاست فدراسیون کشتی تصریح کرد: فرقی ندارد که سکان هدایت فدراسیون کشتی به دستان چه کسی سپرده شود؛ مهم این است که هر کسی می‌آید به فکر کشتی و کشتی گیران باشد. کشتی‌گیران از نظر مالی در قشر ضعیف جامعه قرار دارند و باید حمایت شوند.

ملی‌پوش کشورمان در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس خاطرنشان کرد: کشتی‌گیران تیم ملی از زندگی خود می‌زنند و در اردو‌های تیم ملی سخت‌ترین تمرینات را انجام می‌دهند، اما هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. در خانه کشتی ما فقط غصه می‌خوریم و تمرین می‌کنیم. مدام با خود فکر می‌کنم که اگر مصدوم بشوم چه خواهد شد و خرج زندگی ام را از کجا باید به دست بیاورم.

وی در رابطه با سرمربیگری غلامرضا محمدی در تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: غلامرضا محمدی مربی شناخته‌شده‌ای است که سابقه خوبی در زمینه مربیگری دارد و همین چند ماه پیش موفق شد تیم نوجوانان کشورمان را به مقام قهرمانی جهان برساند. امیدوارم با حضور محمدی در راس تیم ملی شاهد روز‌های باشکوهی برای کشتی آزاد کشورمان باشیم.

ملی‌پوش مازندرانی کشورمان تصریح کرد: در رقابت‌های لیگ برتر عضو تیم آرش زین بابل بودم، اما این تیم بدون اینکه حق و حقوق برخی از کشتی گیران را پرداخت کند، از ادامه مسابقات انصراف داد و حالا نمی‌دانم حق و حقوق خود را از چه کسی بگیرم و باید نزد چه کسی شکایت کنم.

دارنده مدال برنز آسیا در پایان خاطرنشان کرد: از کادرفنی پیشین تیم ملی که زحمت زیادی برای ملی‌پوشان کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنم و برای آنها آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *