چتر حمایتی دادستانی استان گلستان برای خانواده‌های زندانیان

16:20 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۴۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
چتر حمایتی دادستانی  استان گلستان برای خانواده‌های زندانیان
 دادستان مرکز استان گلستان در ادامه سرکشی‌های مستمر خود، به دیدار خانواده تعدادی از مددجویان زندان‌های استان رفت و مشکلات آنان را بررسی کرد.

خبرگزاری میزان- محمود اسپانلو گفت: سرکشی از خانواده زندانیان به صورت مستمر و به منظور بررسی و پایش وضعیت خانواده‌های آنان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که این قشر را در نبود سرپرست خانواده تهدید می‌کند، صورت می‌گیرد.

 دادستان مرکز استان گلستان افزود: هم اکنون ۷۱۱ خانواده‌ای که سرپرست آنان دوران محکومیت خود را می‌گذراند، تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان هستند و خدمات مختلف حمایتی و فرهنگی به آنان ارائه می‌شود.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی و مشکلات این خانواده‌ها بررسی و بر اساس اولویت برای رفع آن با کمک‌های خیران و نهاد‌های حمایتی اقدام می‌کنیم تا آسیب‌های کمتری این خانواده‌ها را درگیر کند. دادستان مرکز استان گفت: در نخستین گام تلاش ما بازگشت به تحصیل فرزندان این خانواده هاست تا به مدرسه بازگردانده شوند.

 اسپانلو افزود: تا پایان اردیبهشت هم با کمک خیرین و ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان، ۸ سری جهیزیه به دختران دم بخت مددجویان زندان گرگان اهدا می‌شود.

 دادستان مرکز استان گلستان از برنامه برای توانمندسازی خانواده‌های مددجویان هم خبر داد و گفت: در این راستا علاوه بر برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای فرزندان و همسران مددجویان تحت پوشش، تسهیلات نیز به منظور کمک به راه اندازی کسب و کار به آنان داده خواهد شد.

 وی همچنین وضعیت تعدادی از خانواده‌های اتباع را نیز بررسی و برای ساماندهی و کمک به آن دستور‌های لازم را به نیروی انتظامی و اداره امور اتباع خارجی صادر کرد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *