رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در استان قزوین

13:22 - 19 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۰۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در استان قزوین
رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در استان قزوین خبر داد و گفت: میزان شعب نامتعارف استان نیز ۸۵ کاهش داشته است.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در خصوص کاهش پرونده‌ها اظهار داشت: با هدف‌گذاری که در نیمه دوم سال گذشته برای کاهش صد درصدی پرونده‌های مسن و معوق برای کلیه محاکم قضایی استان صورت گرفت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این هدف انجام شد. 

وی ادامه داد: در ابتدای سال گذشته ۳ هزار و ۷۸۲ فقره پرونده مسن و معوق در استان وجود داشت که توانستیم با تلاش همکاران تا پایان سال گذشته به ۲ هزار و ۶۰۴ فقره پرونده رسیدگی کنیم، همچنین میزان پرونده‌های مسن و معوق در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد کاهش داشته است.

 شعبانی افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از محاکم قضایی، دادگاه‌های بخش استان با ۷۹ درصد کاهش، رتبه نخست و دادسرا‌های استان، دادگاه‌های انقلاب و دادگاه‌های خانواده با ۷۴ درصد کاهش رتبه دوم را کسب کردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به وضعیت شعب نامتعارف گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموعه قضایی استان، ۸۰ شعبه نامتعارف داشتیم که سال گذشته با کاهش ۸۵ درصدی به ۱۲ شعبه رسیدیم و در این زمینه دادسرا‌های استان با کاهش ۸۵ درصدی رتبه اول را کسب کردند.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *