رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرمربی تیم ملی بانوان: امیدوارم کشتی آلیش المپیکی شود/در این رشته پیشرفت زیادی داشتیم

9:26 - 13 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۲۷۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
سرمربی تیم ملی بانوان: امیدوارم کشتی آلیش المپیکی شود/در این رشته پیشرفت زیادی داشتیم
سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان (کشتی با کمربند) گفت: آرزو دارم این رشته روزی المپیکی شود و دختران ما هم بتوانند از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار شوند.

خبرگزاری میزان - هدی نقیبیی درباره عملکرد تیم ملی کشتی آلیش زنان در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته سه اعزام داشتیم و ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان در ۶ وزن حضور داشتند و تمامی آلیش‌کاران توانستند در هر دو سبک آزاد و کلاسیک به مدال طلا و نقره برسند و در نهایت عنوان قهرمانی تیمی این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

وی افزود: در ادامه نیز اتحادیه جهانی کشتی دو نماینده از ایران را برای حضور در مسابقات هنر‌های رزمی جهان دعوت کرد که سپیده بابایی و رقیه محمودی دو ملی‌پوشی بودند که باید در این رقابت‌ها شرکت می‌کردند، اما سپیده بابایی به دلیل مصدومیت نتوانست اعزام شود. همچنین ریحانه گیلانی برای کوراش به این مسابقات دعوت شده بود. محمودآبادی و گیلانی در این مسابقات به مدال برنز رسیدند.

به گفته وی، تیم ملی کشتی آلیش در مسابقات بین‌المللی قزاقستان در بخش تیمی قهرمان شد

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان عنوان کرد: هدف فدراسیون کشتی گسترش کشتی آلیش بانوان در سطح استان‌ها بود و بیشترین کلاس‌های داوری و مربیگری و اعزام‌های جهانی و آسیایی را در این سال داشتیم. کلا در ورزش بانوان مقداری کم و کاستی وجود دارد و اگر از گذشته تاکنون نگاه کنید ما در کشتی پیشرفت زیادی داشتیم، اما شرایط ما نسبت به مردان سخت‌تر است. در اعزام‌ها فدراسیون کشتی بسیار به ما کمک کرد. هرچند که فدراسیون تلاش کرد تا شرایط و امکانات ما مانند مردان همسان باشد، اما در مجموع با هم فاصله داریم.

وی یادآور شد: از اواخر اردیبهشت امسال مسابقات قهرمانی کشوری را برگزار می‌کنیم و مبنا بر این است که اگر این مسابقات برگزار شد و نفرات جدید مشخص شدند، اردو‌های جدید تیم ملی کشتی آلیش تشکیل شود. در اواخر شهریور ماه مسابقات جهانی داریم و هنوز کشور میزبان مشخص نیست.

وی گفت: امیدوارم در مسابقات قهرمانی جهان بچه‌ها بدرخشند و نگاه بازتری نسبت به این رشته شود. آرزو دارم که کشتی آلیش در ۱۴۰۳ المپیکی شود و دختران ما هم بتوانند از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *