تحولات فلسطین|

شهادت بیش از ۵۰ فلسطینی در بیمارستان الشفا/ درخواست گوترش برای برقراری آتش‌بس در غزه

11:04 - 29 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۲۴۵
شهادت بیش از ۵۰ فلسطینی در بیمارستان الشفا/ درخواست گوترش برای برقراری آتش‌بس در غزه
غزه در ساعات گذشته مانند صدوشصت‌وچهار روز پیش شرایط بحرانی را از سر گذراند که چشم‌انداز برقراری آتش‌بس در آن محو و تار بود.

خبرگزاری میزان - حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد و همچنان تراژدی‌های مرگ‌بار را رقم می‌زند.

در عین حال، نگرانی‌های جدی درباره قحطی شدید قریب‌الوقوع در غزه از یک سو و حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح از سوی دیگر نگرانی‌‎های جدی را در سطح بین‌المللی رقم زده است.

برای مشاهده جزئیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده تحولات صدوشصت‌وچهارمین روز عملیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

 

موشک باران محل استقرار سربازان اسرائیلی در پایگاه برکه ریشا
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۷:۵۴

حزب‌الله اعلام کرد که محل استقرار سربازان دشمن اسرائیلی را در پایگاه برکه ریشا و اطراف آن با تسلیحات موشکی با دقت مورد اصابت قرار دادیم.

آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۷:۵۳

منابع عبری زبان اعلام کردند آژیر خطر در شهرک المناره در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

انهدام دو خودروی نظامی صهیونیستی در نزدیک بیمارستان الشفاء
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۷:۵۳

گردان‌های قسام اعلام کرد که دو خودروی نظامی صهیونیستی را با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵  نزدیک بیمارستان الشفاء منهدم کردیم.

 

درخواست حماس از سازمان ملل برای متوقف کردن کشتار در الشفا
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۴۹

حماس اعلام کرد: تجاوزات مستمر اسرائیل به بیمارستان الشفا تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی خود در دستیابی به اهداف نظامی است؛ ما نسبت به تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز درمانی تحت حمایت قوانین بین‌المللی هشدار می‌دهیم؛ از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل می‌خواهیم برای توقف کشتار در بیمارستان الشفا اقدام کنند.

۲۶ کشور از اتحادیه خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه هستند
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۲۵

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: ما از قحطی که ساکنان نوار غزه با آن مواجه شده‌اند متاسفیم و آن را غیرقابل قبول می‌دانیم؛ باید گذرگاه‌های اضافی در نوار غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه باز شود؛ اتحادیه اروپا به اسرائیل فشار می‌آورد تا اجازه دهد کمک‌های بیشتری وارد غزه شود و در عین حال، جامعه بین‌المللی باید اسرائیل را برای تسهیل ورود کمک‌ها به غزه تحت فشار قرار دهد.

به گفته وی ۲۶ کشور از اتحادیه خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه هستند.

انتقاد سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به دلیل قحطی در غزه
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۲۴

سازمان ملل اعلام کرد: مرگ‌و‌میر ناشی از قحطی در غزه ناشی از محدودیت‌های گسترده‌ای است که اسرائیل برای ورود کمک‌ها وضع کرده است.

شهادت بیش از ۵۰ فلسطینی در بیمارستان الشفا
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۲

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حملات دو روز اخیر به بیمارستان الشفا در شهر غزه، بیش از ۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۸۰ نفر را هم بازداشت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: هرگونه عملیات در رفح منجر به فاجعه انسانی خواهد شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۴

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: هرگونه عملیات در رفح منجر به فاجعه انسانی خواهد شد و بر پیشرفت مذاکرات تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ مذاکرات دوحه بر کمک‌های بشردوستانه و دستیابی به آتش‌بس موقت متمرکز است؛ اشغالگران باید در قبال امنیت غیرنظامیان و مراکز مطبوعاتی و پزشکی مسئول شناخته شوند.

وی تاکید کرد: اشغالگران باید در قبال امنیت غیرنظامیان و مراکز بهداشتی مسئولیت‌پذیر باشند؛ هیچ توضیحی برای حمله به خبرنگاران در مجتمع الشفاء وجود ندارد، جز اینکه تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌ها است؛ با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود در تلاش هستیم تا از ورود کمک‌ها به نوار غزه اطمینان حاصل کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر همچنین اظهار کرد: مذاکرات بر سر توافق مبادله اسرا در دوحه از سر گرفته شده است؛ مذاکرات ادامه دارد و ما محتاطانه خوش‌بین هستیم و تیم‌های فنی در حال نشست برای بررسی برخی جزئیات هستند؛ دیدار دیروز برای رساندن پاسخ‌های دو طرف و شامل پاسخ اسرائیل به حماس بود؛ همچنان در چارچوب تبادل پیشنهادها هستیم و به سمت جلسات فنی رفته‌ایم.

به‌روزرسانی آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی||
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۸

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از فرماندهان اتاق عملیات تیپ ۴۰۱ ارتش این رژیم کشته شد و تعداد نظامیان کشته شده در غزه از ۷ اکتبر به ۵۹۴ نفر رسید.

انتقاد برنامه جهانی غذا از نحوه و میزان کمک‌رسانی به مردم غزه
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۴

سخنگوی برنامه جهانی غذا اعلام کرد: آوردن تعداد کمی کامیون حامل کمک، به نجات جان مردم در غزه نمی‌کند؛ غزه نه فقط به غذا، بلکه به مکمل‌های غذایی برای درمان سوءتغذیه کودکان نیز نیاز دارد.

 

به‌روزرسانی آمار شهدای غزه||
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۶

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهدای غزه از روز هفتم اکتبر به ۳۱ هزار و ۸۱۹ شهید رسیده است، ضمن اینکه ۷۳ هزار و ۹۳۴ نفر نیز مجروح شدند؛ در عین حال، رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ قتل‌عام در نوار غزه انجام داد که به شهادت ۹۳ نفر و جراحت ۱۴۲ نفر منجر شد.

شهادت ۱۴ نفر از نیرو‌های هلال احمر در غزه از آغاز جنگ
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۵۰

هلال احمر فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه، ۱۴ نفر از نیرو‌های این سازمان حین انجام وظیفه در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب آنروا از طریق شبکه‌های اجتماعی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۹

روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که رژیم صهیونیستی کارزار تبلیغاتی گسترده‌ای را با ایجاد صد‌ها حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای تخریب آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل به راه انداخته است.

این شبکه به نقل از شماری از محققان آورده است که رژیم صهیونیستی ۶۰۰ حساب جعلی را در شبکه‌های ایکس، اینستاگرام و فیس‌بوک برای تخریب آژانس آنروا ایجاد کرده است.

هاآرتص تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با استفاده از این حساب‌های جعلی که خود آن را مدیریت می‌کند، در تلاش برای ترویج روایت خود علیه حماس و آژانس آنروا است.

کابینه نتانیاهو در آستانه تغییرات
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۶

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که حزب وزیر گیدئون سعر، هفته آینده کابینه را به دلیل مخالفت‌های موجود با نتانیاهو ترک می‌کند؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حاضر به اضافه کردن سعر به شورای جنگ نیست.

تحولات کرانه باختری||
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۲

-نظامیان صهیونیست به بخش‌هایی از الخلیل یورش بردند.

-نظامیان صهیونیست همچنین به غرب نابلس یورش برده و به ساختمان‌های مسکونی حمله کردند.

-صهیونیست‌ها در قلقیلیه به شماری از خانه‌های فلسطینی‌ها یورش برده و چند فلسطینی را دستگیر کردند.

وضعیت غزه در صدوشصت‌وپنجمین روز عملیات طوفان الاقصی||
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰

-حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد؛ رژیم صهیونیستی اردوگاه‌های جبالیا و نصیرات و نیز بخش‌هایی از رفح را بمباران کرد؛ منابع رسانه‌ای از درگیری مجدد مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه خبر دادند.

-نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین گفت: وضعیت در غزه فاجعه‌بار است و من نگران زنان باردار این منطقه هستم؛ بیشتر مردم غزه با ناامنی غذایی مواجه هستند و پیامد‌های سوءتغذیه و کم‌آبی بر نوزادان بسیار است.

-آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) اعلام کرد: مقام‌های اسرائیلی از ورود من به غزه در روزی که اطلاعات جدیدی در مورد قحطی در این منطقه منتشر شد، جلوگیری کردند.

-رئیس کمیته نیرو‌های مسلح سنا آمریکا اعلام کرد: نتانیاهو در دوراهی خطرناکی قرار دارد.

-ایهود اولمرد، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی می‌گوید که نتانیاهو شایسته نخست‌وزیری نیست.

-جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در تماس تلفنی با بنی گانتز، از برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد.

-آکسیوس به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت که نتانیاهو محدوده اختیارات هیئت مذاکره‌کننده را محدودتر کرد.

-جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد که از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن جهت مذاکره درباره لغو عملیات زمینی علیه رفح دعوت کرده است.

-یکی از اعضای کابینه نتانیاهو گفت که جایگزینی برای طرح حمله به رفح وجود ندارد.

-آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: قحطی قریب‌الوقوع در شمال غزه یک فاجعه کاملا انسان‌ساز است و من مجددا درخواست خود برای برقراری آتش‌بس فوری را تکرار می‌کنم.

-شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد ایتمار بن غفیر و اسموتریچ، وزرای امنیت داخلی و دارایی تهدید کردند در صورتی که توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شامل آزادی اسرایی باشد که به قتل صهیونیست‌ها متهم هستند، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

در حال تکمیل ...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *