حل مشکلات پتروشیمی گلستان، موج‌های آبی و جزیره آشوراده، سه اقدام موثر دادگستری گلستان در سال ۱۴۰۲

15:20 - 28 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۱۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حل مشکلات پتروشیمی گلستان، موج‌های آبی و جزیره آشوراده، سه اقدام موثر دادگستری گلستان در سال ۱۴۰۲
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه  حل مشکلات پتروشیمی استان، موج‌های آبی و جزیره آشوراده، سه اقدام موثر در سال ۱۴۰۲ بود، گفت: جلوگیری از ورشکستگی ۴۲ واحد تولیدی نیز از دیگر ستاورد‌ها محسوب می‌شود.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی امروز در آخرین جلسه شورای قضایی گلستان گفت: الحمدلله مجموع اقدامات و عملکرد مجموعه قضایی استان در سال ۱۴۰۲ مطلوب بود که نتیجه اهتمام و همت جهادی همکاران قضایی و اداری دادگستری استان حاصل شده است.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پایان ماراتن ۶۰۰ روزه رفع موانع حقوقی طرح پتروشیمی گلستان یکی از اقدامات بزرگی بود که امسال بدون صدور حکم و تنها با مدیریت قضایی به سرانجام رسید و با حضور رئیس قوه قضاییه فاز رفع موانع حقوقی آن رسما به پایان رسید و فاز اجرایی آن نیز با حضور رئیس جمهور شروع شده است.

وی افزود: در موضوع آشوراده هم که منوط به تعیین تکلیف اراضی روستای این جزیره بود با همت دادگستری استان، یکماهه تعیین تکلیف شد و پرونده این اراضی که از مصوبات سفر دوم رئیس قوه قضاییه به استان بود تا راه برای اجرای طرح گرشگردی این جزیره سال‌ها بر زمین مانده بود، هموار شود.

آسیابی ادامه داد: گره کور طرح موج‌های آبی گنبدکاووس دیگر پرونده مهم امسال نیز، با مدیریت قضایی و گزارش اصلاحی دادگاه، باز شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های انجام شده در اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: جلوگیری از ورشکستگی ۴۲ واحدتولیدی یکی از دستاورد‌ها در این حوزه است و امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که صاحبان واحد‌های تولیدی، دادگستری را در کنار خود حس می‌کنند.

وی افزود: در حفظ حقوق بیت المال هم اقدامات خوبی صورت گرفت و اقدام شاخص در این بخش تصمیم درست و کارشناسی شده درباره ممنوعیت ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به پارک جنگلی النگدره بود که هم سرمایه اجتماعی ایجاد کرد و هم سبب صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست ِ این میراث طبیعی شد.

عباس جهانی فر، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان هم در این جلسه گفت: حدنگاری و صدور سند ۲۴۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی استان امسال انجام شد که ۳۷ درصد این اراضی در استان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *