گفت‌وگو|

طهماسبی: آمار نشان می‌دهد دربی تماشایی می‌شود/ نکونام سعی می‌کند فشار را از روی تیمش بردارد

13:11 - 23 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۲۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
طهماسبی: آمار نشان می‌دهد دربی تماشایی می‌شود/ نکونام سعی می‌کند فشار را از روی تیمش بردارد
پیشکسوت فوتبال گفت: آمار بازی استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد که باید بازی زیبایی ببینیم.

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری دیدار دربی یکصدوسوم پایتخت اظهار داشت: امیدوارم دربی بازی خوبی شود و تماشاگران بازی قشنگی را ببنند. چون هر دو تیم استقلال و پرسپولیس شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند و برای کسب بهترین نتیجه خواهند جنگند. البته هم اکنون پرسپولیس در بهترین شرایط خودش قرار دارد، چون در نیم فصل دوم تغییرات خوبی در بدنه تیمش صورت داد. بر همین اساس می‌توانیم تقابل خوبی بین این دو تیم در دیدار دربی ببینیم.

وی افزود: بر اساس اطلاعات و آماری که از هر دو تیم داریم، باید بازی قشنگی را ببینیم. مگر اینکه تیم‌ها نخواهند ببازند، آن موقع با دفاعی کردن سیستم‌شان، باعث گره خوردن جریان بازی می‌شوند که دیگر بازی تماشاگرپسندی نخواهیم دید.

*هر دو تیم در ضربات ایستگاهی خطرناک هستند

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه تیم فوتبال استقلال بهترین خط دفاع لیگ‌برتر را دارد، اضافه کرد: درست است استقلال کم گل خورده، اما احتیاج دارد که برای امتیازگیری در هر بازی گل بزند. به همین دلیل باید در دیدار دربی موقعیت‌های خوبی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند. اما باید توجه داشت که هر دو تیم در ضربات ایستگاهی، کرنر، اوت دستی خطرناک هستند و می‌توانند موقعیت گل بسازند.

پیشکسوت فوتبال در مورد خصوصیت بازی استقلال یادآور شد: با توجه به اینکه جواد نکونام بهترین استفاده را از مهره‌های خودش می‌برد، اما زمانیکه حریف توپ را در اختیار دارد، استقلال در بهترین شرایط سازماندهی و ساختار دفاعی خودش قرار دارد، همه چیز خوب است. ولی زمانی که استقلال توپ را دارد، شرایط خطرناکی در نظم دفاعی‌اش برایش به وجود می‌آید، چون وقتی توپ را از دست می‌دهد در ضدحملات آسیب پذیر است. اگر این نکات را رعایت کند، می‌تواند بازی را به نفعش خودش به اتمام برساند.

*نکونام سعی می‌کند توقعات را از تیمش پایین بیاورد

طهماسبی در پاسخ به این سوال که چرا جواد نکونام اعلام کرده؛ هر کسی که می‌گوید استقلال باید قهرمان شود خیانت‌کار است، خاطرنشان کرد: نکونام مسیر را به خوبی می‌داند و قطعاً برای قهرمانی می‌جنگند، اما سعی می‌کند فشار را از روی تیمش بردارد. به نظرم این کار درست است و سعی دارد تا بازیکنانش با تمام تمرکزشان بازی کنند و توقع را پایین آورده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *