نقض مکرر حقوق زنان در پ.ک.ک

14:38 - 19 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۵۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نقض مکرر حقوق زنان در پ.ک.ک
شرایط سخت زندگی دختران و زنان فریب‎خورده در گروه‌های تجزیه طلب ضدایرانی که با وعده‌های واهی جذب آن‌ها شدند، نشان از تفکر ابزاری سران این گروه‌ها و حامیان غربی آن‌ها در قبال زنان دارد.  

خبرگزاری میزان - با نگاهی گذرا و کلی به تصاویر زنان و دختران در پ ک ک و شاخه‌های مختلف آن متوجه خواهیم شد که این قشر در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می‌برند. کار‌های طاقت فرسا، تمرینات خارج از توان زنان، بی‎توجهی به روحیات و خلقیات آنها، سرکوب عاطفه و احساس و نادیده گرفتن حس مادری گوشه‌ای از رفتار‌های نامناسب در این گروه است که مصادیق نقض حقوق زنان به حساب می‌آیند.

حال چگونه می‌شود که سرکردگان پ ک ک ادعای حمایت از زنان و ارزش والای زنان را دارند و از طرف دیگر سخت‌ترین کار‌ها در امور روزانه را بر عهده زنان و دختران عضو می‌گذراند؟

سوالات دیگری مطرح است و از جمله اینکه، چگونه می‌شود که سرکردگان پ ک ک مانع از بروز احساسات و عواطف انسانی میان زنان و مردان عضو می‌شوند و ازدواج را مناسب کار تشکیلاتی و مبارزاتی خود نمی‌دانند، اما زنان را بر خود مشروع دانسته و هرطور که بخواهند با آن‌ها رفتار می‌کنند؟

چرا سرکردگان پ ک ک/پژاک به زنان به چشم ابزار تبلیغاتی جهت جذب نیرو می‌نگرند؟ آیا زن با تمام حقوقی که باید از آن‌ها برخوردار باشد، در چشم سرکردگان این گروه‌ها صرفا کالا به حساب می‌آیند؟

چرا این گروه‌ها دختران و زنانی که آینده ساز هر ملتی هستند را به جای آنکه به اموری که مناسب شرایط جسمی و روحی زنان است بگمارند، اسلحه به دست کرده و از آن‌ها به مثابه نیروی جنگی و نظامی استفاده می‌کنند؟

در این میان، «سریا شفیعی» یکی از زنان و مادرانی بود که اعضای پژاک با سوءاستفاده از برخی مشکلات خانوادگی او، این فرد را فریب داده و به سمت خود جذب می‌کنند، اما آنگونه که یکی از اعضای جدا شده از گروه در گفت‌وگویی مطرح کرده، این خانم در مدت حضورش و تا زمانی که کشته شود! همواره به یاد دو فرزند خود بوده، اما پ ک ک اجازه برگشت او را نداده و همواره احساسات مادرانه و عواطف شفیعی را سرکوب کرده است!

این سرنوشت تلخ بسیاری دیگر از مادران و زنانی است که توسط اعضای گروهک‎های فوق یا دزدیده یا فریب داده شده‌اند و به ناچار باید ادامه زندگی خود را در شرایطی نامناسب و اسفبار بگذرانند.

اما سوال مهم دیگر اینکه آیا نهاد‌های حقوق بشری بین المللی این موارد گسترده نقض حقوق زنان را در پ ک ک و پژاک می‌بینند و حرفی نمی‌زنند؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *