رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کولیوند: امکان ارائه هیچ‌گونه خدمات درمانی به ۶۵ هزار مادر باردار در غزه وجود ندارد

9:34 - 17 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۱۵۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کولیوند: امکان ارائه هیچ‌گونه خدمات درمانی به ۶۵ هزار مادر باردار در غزه وجود ندارد
کنگره بین‌المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشردوستانه در غزه به همت هلال‌احمر و با حضور روسای قوه قضاییه و جمعیت هلال احمر آغاز شد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ کنگره بین المللی «اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل و نقض حقوق بشردوستانه در غزه» هم اکنون با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه و با حضور نمایندگانی از ۲۱ کشور خارجی آغاز شد.

پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در این کنگره بین‌المللی، گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر فلسطین، تاکنون بیش از ۳۰ هزار و ۷۰۰ نفر در غزه به شهادت رسیده اند و ۷۳ هزار نفر مصدوم شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ مصدوم در غزه وجود دارند که هیچ امکانات درمانی برای آن‌ها وجود ندارد و برای درمان یا باید به کشور‌های همجوار اعزام شوند و یا امکانات درمانی برای آن‌ها ارسال شود.

فقط ۲۵ درصد از کمک‌ها به غزه ارسال شده است

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۲۴ هزار نوزاد در این ۵ ماه در غزه به دنیا آمده اند که این نوزادان و مادران آن‌ها از کمترین امکانات درمانی برخوردار هستند. ۶۵ هزار مادر باردار در غزه وجود دارند که امکان ارائه هیچ گونه خدمات درمانی به آن‌ها وجود ندارد. فقط ۲۵ درصد اقلام و کمک‌های مردمی‌که به بندر العریش مصر ارسال شده، وارد غزه شده و بخش عمده‌ای از این اقلام در حال فاسد شدن است.

وی ادامه داد: غزه به نمایشگاه انواع و اقسام جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. ۱۰ تا ۱۴ روز بازرسی هر کامیون برای ورود به عزه طول می‌کشد.

کولیوند با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به افراد غیر نظامی حمله مستقیم می‌کند افزود: موشک باران مستقیم مراکز درمانی، مراکز خدمت رسانی، پایگاه‌های هلال احمر و آمبولانس‌ها در غزه به کرات از سوی رژیم صهیونیستی رخ داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر تجمعاتی در داخل کشور برای حمایت از مردم غزه برگزار کرده و جلساتی برای محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی برگزار کرده است. در این کنگره اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل و نقض حقوق بشر دوستانه در غزه از اساتید، دانشجویان و حقوق دانان استفاده شده تا نظرات حقوقی آن‌ها در خصوص نقض حقوق بشر دوستانه جمع آوری شود.

کولیوند گفت: ۱۷ عنوان مقاله در این کنگره بررسی می‌شود و این مقالات علمی‌به زبان‌های مختلفی در مجلات علمی‌پژوهشی داخلی و خارجی چاپ می‌شود. ۲۱ کشور به صورت برخط در این نشست حضور دارند.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌های برتر حقوقی در این کنگره شرکت کرده اند افزود: ۴۰ هزار نفر شرکت کننده برخط در این کنگره داریم و بیش از ۸ هزار نفر از این تعداد از رشته‌های مرتبط در این کنگره شرکت کرده اند.

کولیوند در ادامه گفت: ۱۰۶ نفر مهمان خارجی و ۷۰ تشکل حقوقی و مردم نهاد در این نشست حضور دارند. در ۵ پنل تخصصی مقالات ارسال شده بررسی می‌شود. این مقالات در تاریخ به عنوان حامیان مظلوم‌ترین مردم جهان ثبت خواهد شد.

گفتنی است، جمعیت هلال احمر به عنوان رئیس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه اقدام به برگزاری کنگره اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در نقض حقوق بشر دوستانه در غزه، کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *