حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق: وظیفه ما در قوه قضاییه ایجاد تحول اساسی در اجرای عدالت است

19:57 - 16 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۱۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق: وظیفه ما در قوه قضاییه ایجاد تحول اساسی در اجرای عدالت است
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه موضوع شرکت در انتخابات ضروری و لازم است، گفت: مردم در طول این سال‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. 

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در آیین افتتاح طرح‌های هماهنگ قوه قضاییه در استان سمنان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بسیار خوشحالم امروز برای دومین بار در طول ۲سال گذشته به استان سمنان سفر کرده ام.

وی سمنان را از استان‌های موفق در خدمت به مردم چه در دولت و چه در قوه قضاییه برشمرد و افزود: گزارش‌های ارائه شده در این زمینه خود گواه این موضوع است.

معاون اول قوه قضاییه تقارن افتتاح طرح‌های هماهنگ مربوط به دادگستری و افتتاح دادگستری شهرستان سرخه را با اعیاد شعبانیه و در آستانه ماه مبارک رمضان به فال نیک گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق به موضوع انتخابات و حماسه آفرینی مردم در این رویداد مهم اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند"مردم شما جهاد کردید".

وی ادامه داد: موضوع شرکت در انتخابات ضروری و لازم است و در زمانی که انتخابات در مرحله‌ای حساس قرار دارد و دشمنان می‌گفتند مردم رای ندهند و مشارکتی وجود نیاید؛ مردم به میدان آمدند و با مشارکت خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان این انقلاب و نظام کوبیدند.

معاون اول قوه قضاییه رشد مشارکت مردم استان سمنان را در این دوره از انتخابات به مردم شریف این استان و به ویژه خانواده معظم شهدا تبریک گفته و با تاکید بر اینکه وظیفه مسئولان چه در دولت و چه در قوه قضاییه در قبال مردم بسیار سنگین است، افزود: مردم در طول این سال‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. 

وی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی برای ما مسئولان و کارگزاران وظیفه سنگینی مقرر شده است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به راهبرد‌های چهارگانه "امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت" که رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات ترسیم کردند، گفت: به ضرس قاطع هیچ یک از ما قدردان این امنیت نیستیم در حالی که برای بقای این نظان چه زحمت‌هایی که امام خمینی (ره) کشیدند و سالیان سال در خارج از کشور تبعید بودند و پس از ایشان تلاش‌های رهبر معظم انقلاب در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب، ما را در قبال این تلاش‌ها مسئولیم و لازم باشد باید جان، مال و آبرو بدهیم تا این نظام بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق عنوان کرد: مردم شریف ایران با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در انتخابات گل کاشتند و ثابت کردند با تمام این مشکلات وقتی پای نظام به میان می‌آید در میدان حضور دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در قوه قضاییه ایجاد تحول اساسی در خصوص اجرای عدالت است، گفت: در این دو سالی که مسئولیت این قوه بر عهده حجت الاسلام محسنی اژه‌ای قرار گرفته است باید این دوره را دوران شکوفایی قوه قضائیه دانست، چون تلاش این قوه جلب رضایت مندی مردم است.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: سند تحول قوه قضاییه بازنگری شده است و تا پایان اسفندماه به توشیح ریاست قوه خواهد رسید.

در این جلسه دادگستری شهرستان سرخه افتتاح و طرح‌های مولد و عمرانی در زندان شاهرود از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی پس از اذن افتتاح حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان سمنان و مسئولان قضایی و اجرایی استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمد جعفر عبدالهی نیز در این مراسم اظهار کرد:یادی کنیم از ایامی که پشت سر گذاشتیم با همه وسوسه‌ها و فتنه انگیزی‌ها و شبهه انگیزی‌های فراوان بر سر راه جمهوری اسلامی ایران؛ لیکن مردم بصیر و انقلابی ایران فرمان، ولی امر خود را بر آنچه که دشمنان به میدان آورده بودند ترجیح دادند و حماسه‌ای شورآفرین را رقم زدند.

وی حضور و مشارکت مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه را نماد حکومت اراده مردم بر سرنوشت خودشان عنوان و تصریح کرد: نمی‌توان حکومت بدون مردم و امام بدون ماموم را تصور کرد و باید گفت هر چه هست قوام و ثبات این نظام به مردم و اراده آنان وابسته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر جلب رضایت مردم گفت: دادگستری شهرستان سرخه افتتاح می‌شود تا بتوان خدمتی بی منت به مردم را به افتخار به یادگار باقی گذاشت.

عبدالهی با اشاره با تلاش‌های مستمر به منظور افتتاح دادگستری سرخه تاکید کرد: امنیت و تامین آن نعمتی است که ارزان به دست نمی‌آید و باید برای حفظ آن با تمام توان گام موثری برداشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *