راه پژوهش از مدرسه می‌گذرد/معلمان در کف مدارس فعالیت می‌کنند

11:32 - 25 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۶۲۹۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
قائم مقام ستاد هفته پژوهش گفت: راه پژوهش از مدرسه می‌گذرد به همین دلیل است که وزارت علوم نیز تاکنون به پژوهش توجه ویژه‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، فرهاد کریمی در همایش روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش اظهار کرد: ویژگی هفته پژوهش امسال تقارن آن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. در اولین روز پژوهش میزبان ۲۸ طرح برگزیده دانش آموزی بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز از تندیس پژوهش رونمایی خواهد شد بیان کرد: راه پژوهش از مدرسه می‌گذرد به همین دلیل است که وزارت علوم نیز تاکنون به پژوهش توجه ویژه‌ای داشته است.

کریمی تصریح کرد : در این مراسم از ۳ پژوهشگر برتر، ۱۳ معلم برتر کشوری، برگزیدگان مجری‌های طرح‌های برتر، ۶ دانشجو معلم برتر و از ۳ تجربه مدیریت پژوهش شایسته تقدیر خواهیم کرد. ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش از ۳۲ بخش تشکیل شده است.

وی درادامه با بیان اینکه ۱۳۴ طرح معلم پژوهشگر به تهران ارسال شد که از این تعداد ۱۳ طرح انتخاب شدند اظهار کرد: سال گذشته ۵۳ هزار معلم در طرح معلم پژوهش شرکت کردند. برنامه معلم پژوهنده در آموزش و پرورش بسیار موردتوجه قرارگرفته که این طرح به ارتقا نظام آموزش و پرورش کمک می‌کند.

کریمی تاکید کرد: برنامه‌های تحولی در این حوزه به رشد سند تحول در آموزش و پرورش کمک می‌کند.

قایم مقام ستاد هفته پژوهش ادامه  داد : دربرنامه‌های پژوهشی باید به حضور معلمان توجه کنیم چرا که این معلمان در کف مدارس در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند.

کریمی در ادامه گفت: تدوین مبانی خرده نظام آموزش پژوهش محور و کمیته رصد تحولات در کمیته هفته پژوهش نشان دهنده عزم جزم آموزش و پرورش در این حوزه است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *