وزیر اقتصاد: ۴۴ همت تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد

18:48 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۷۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد: ۴۴ همت تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه باید سالانه حدود ۴۰ تا ۴۴ همت تسهیلات پرداخت شود، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۴۴ همت تسهیلات ترجیحی پرداخت شد.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تقدیر از برگزیدگان عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه اظهار کرد: از تمام کسانی که باعث شدند تغییر ریل در حوزه اشتغال صورت بگیرد، چه در استان‌ها و چه در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کار و کمیته امداد خمینی تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: باید متناسب با بخش‌های تولید و نیاز‌های ثابت و متغییر تولیدکنندگان مساله تامین مالی تولید را در نظر گرفت.

خاندوزی تصریح کرد: تجربه‌ای در دهه ۱۳۴۰ و یک تجربه پس از انقلاب داشته‌ایم که باعث شد تامین مالی تولید را از دست بدهیم. 

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر ۳ اتفاق مهم در حوزه یاد شده رخ داده است، اعلام کرد: اولین اتفاق در حوزه بانک‌های کشور در زمینه پررنگ شدن تامین مالی زنجیره‌ای اتفاق افتاده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه بازار سرمایه نیز، تامین مالی از طریق صندوق‌های عام پروژه اتفاق افتاده و همچنین از اواخر سال ۱۴۰۰ استفاده از ثمرات تبصره ۱۸ قانون بودجه از دیگر این اتفاقات بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه تبصره ۱۸ قانون بودجه شامل کلید واژه‌های پایداری، عدالت و اصالت است، اظهار کرد: این چند نکته به‌عنوان مهم‌ترین تجلی همکاری دولت و مجلس در رفع معضلات موجود است. 

خاندوزی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ یک‌گام بیشتر در این حوزه برداشته شد، گفت: باید گفت در پایان سال ۱۴۰۲ این بخش به بلوغ رسیده و مشکلات آن برطرف شده است.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: درباره تبصره ۱۸ قانون بودجه باید در مساله منابع تدبیری انجام داد تا منابع به‌هنگام تخصیص داده شود، اگر منابع به‌هنگام نباشند در سال‌های آینده نیز با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه برای سال ۱۴۰۳ باید بتواند مشکلات بودجه‌ای را برطرف کند، گفت: همچنین نقصان مالی استان‌ها یکی دیگر از مشکلات است، هر چقدر بتوان برای هر استانی یک صندوق پشتیبانی تامین مالی در نظر گرفت، می‌توان موثرتر در این حوزه عمل کرد. 

به گفته خاندوزی، با توانمندسازی محلی و منطقه‌ای می‌توان پایداری‌های به‌دست آمده را حفظ کرد. 

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه هر سال حدود ۴۰ تا ۴۴ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات ترجیحی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ همت تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *