امدادرسانی به ۱۹ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان

12:15 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۶۵۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
امدادرسانی به ۱۹ هزار سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان و همچنین شماره حساب این جمعیت برای دریافت کمک‌های مردمی‌به هموطنان آسیب‌دیده را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان‌وبلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده به شرح زیر است:

از روز هفتم اسفند بارش‌ها در سیستان‌وبلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت.

بارش‌ها منجر به آبگرفتگی در ۱۴ شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان‌وبلوچستان شد. به ۴۵۰ روستا امدادرسانی شده است.

امدادگران هلال‌احمر تاکنون به ۱۹ هزار نفر امدادرسانی کرده‌اند.

باتلاش امدادگران، ۲۷۵۰ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۹۱ نفر از سیلاب رهاسازی شده اند.  

تاکنون ۲۱ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار بسته غذایی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.  

با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، ۱۸ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.  

علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر ۵ استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده اند.

۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آن‌ها ممکن نیست.

در حال حاضر ۱۴۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸۹ تیم و با استفاده از ۲۲۹ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد.

عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک هاى نقدى خود به مردم سیل زده استان سیستان‌وبلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستورى #١*١١٢*  و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲  به نام جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران، واریز کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *