واکنش رئیس فدراسیون بسکتبال به حواشی اخیر تیم ملی

10:16 - 25 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۶۲۳۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص مسائل اخیر بسکتبال ایران صحبت کرد.

رامین طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص این که برای تیم ملی بسکتبال جهت شرکت در رقابت‌های جهانی چه برنامه‌‌ریزی شده، اظهار داشت: ما چندین دعوت‌نامه از کشورهای اردن و امارات و قطر داریم که قبل از پنجره ششم چند بازی تدارکاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم که با تیم‌های استرالیا و نیوزلند و کره جنوبی که برای شرکت در پنجره ششم به غرب آسیا می‌آیند بازی کنیم. فعلا در حال رایزنی و مکاتبات هستیم و امیدواریم این بازی‌ها قطعی شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی بسکتبال در مسابقات جهانی زنگ تفریح خواهد شد، گفت: با توجه به این که تعداد تیم‌های شرکت کننده به 32 تیم افزایش پیدا کرده نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشته باشیم. همه این مسائل به گروه‌بندی مسابقات هم بستگی دارد و اگر در گروه خوبی قرار داشته باشیم می‌توانیم قدرت آسیا را نشان دهیم و در بعضی مسابقات پیروز شویم.

طباطبایی درباره این که چرا بازیکنانی همچون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی حاضر به بازی برای تیم ملی نشدند، تصریح کرد: ما از این بازیکنان دعوت کردیم و نیکخواه بهرامی ایران نبود و حدادی هم به خاطر دلایل خاصی به تیم ملی نیامد. ما برای بازیکنی که به تیم ملی احترام می‌گذارد احترام قائل هستیم و همیشه هم از توانمندی بازیکنان بزرگ استفاده کردیم اما بازیکنی که به تیم ملی می‌آید باید با دلش بازی کند. کسی را هم حذف نکردیم و به دنبال حضور بهترین‌ها در تیم ملی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حدادی و نیکخواه شانس دعوت دوباره به تیم ملی را دارند یا خیر، تصریح کرد: کادر فنی تیم ملی باید در خصوص دعوت بازیکنان تصمیم‌گیری کند و مسائل فنی به آنها مربوط است.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد این که تیم ملی بسکتبال با کادر فنی فعلی می‌تواند در مسابقات جهانی موفق باشد یا خیر، اظهار داشت: ما باید با مستندات صحبت کنیم. متاسفانه در قضاوت‌ها سلایق شخصی را دخیل می‌کنیم اما واقعیت این است که با کادر فنی ایرانی در مسابقات آسیایی نایب قهرمان شدیم و در مقدماتی مسابقات جهانی هم بهترین نتایج را کسب کردیم. بازی با فیلیپین نشان داد یک تیم ملی منسجم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. اگر این روند ادامه پیدا کند و نتایج برای ما قابل قبول باشد با این کادر فنی ادامه پیدا خواهیم کرد.

طباطبایی در خصوص اختلاف برخی بازیکنان تیم ملی با سرپرست این تیم خاطرنشان کرد: اختلاف خاصی نبود و همه این مسائل حل شد. متاسفانه در فضای مجازی به برخی مسائل دامن می‌زنند اما بازیکنان تیم ملی بچه‌های فهیم و هوشمندی هستند و شرایط را درک می‌کنند و نسبت به این حاشیه‌ها واکنش خاصی نداشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *