رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس جدید دادگستری شهرستان تنکابن معرفی شد

14:20 - 07 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۵۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس جدید دادگستری شهرستان تنکابن معرفی شد
علی ادبی فیروزجائی طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران و معاونان قضایی وی، به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تنکابن معرفی شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در آیین معارفه علی ادبی فیروزجائی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تنکابن گفت: دستگاه قضایی مسئولیت‌ها و ماموریت‌های بسیار مهمی برعهده دارد که اگر به درستی انجام شود مردم از برکات فراوان برقراری عدالت و گسترش عدل و داد برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در گذشته دادگستری استان مازندران از استان‌هایی محسوب می‌شد که درصد نارضایتی مردمی بالایی داشت و مردم از اطاله دادرسی و اجرا نشدن احکام به شدت گله‌مند بودند، اما هم اکنون با تلاش جهادی، نظارت‌های مستمر بر عملکردها، برنامه ریزی، قاطعیت و تعامل مناسب با ضابطان خاص و عام جزو ۵ استان برتر از جهت رضایتمندی مردمی و شاخص‌های عملکردی کمی وکیفی است.

رئیس کل دادگستری مازندران رسیدن به این رتبه را مرهون تلاش جهادی و اقدامات موثر قضات و کارکنان دانست و گفت: در زمینه اجرای احکام هم اقدامات خوبی صورت گرفت تا مردم طعم عدالت را با اجرای درست و به موقع حکم بچشند البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب در اجرای احکام فاصله داریم، اما برنامه ریزی واقدامات مهمی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت: دو خصیصه مهمی که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید دارند سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی است، ضرورت سلامت دستگاه قضایی برهمگان روشن است هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید به بهترین شکل انجام وظیفه کند، چراکه فساد قضایی و آسیب پذیری مراجع قضایی موجب ناامیدی مردم از وصول به حق خود می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: از طرفی ممکن است افراد از همه جهت سالم باشند، اما کارامدی لازم برای انجام امور را نداشته باشند کارکرد و کارایی افراد باید نمایان و به صورت مستمر بررسی و نظارت شود همچنین با برنامه ریزی، نظرسنجی واقدامات کاربردی زمینه افزایش کارایی واثربخشی مجموعه قضایی واداری فراهم شود.

در این مراسم نبی محسنی بندپی رئیس سابق دادگستری تنکابن به افتخار بازنشستگی نائل و از خدمات وی نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *