روایت یک مادر فلسطینی از آزار جنسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

10:34 - 06 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۳۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روایت یک مادر فلسطینی از آزار جنسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
خشونت جنسی صهیونیست‌ها علیه زنان و دختران فلسطینی در عرصه‌های مختلف ادامه دارد؛ این نوع خشونت، بالاتر از دیگر اشکال خشونت که برای حفظ کنترل رژیم صهیونیستی بر فلسطینی‌ها لازم است، رخ می‌دهد.

خبرگزاری میزان – انتشار گزارش‌های متعدد درباره آزار و خشونت جنسی رژیم صهیونیستی علیه زنان و دختران فلسطینی در مکان‌های مختلف به‌ویژه در زندان‌های این رژیم در هفته‌های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

میدل ایست آی در گزارشی روایت یک مادر فلسطینی از آزار جنسی و ضرب‌وشتم در زندان‌های رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است؛ این زن فلسطینی که از سوی نظامیان صهیونیست از مدرسه‌ای در غزه ربوده شد، تجربه دلخراشی از زمان اسارت خود دارد.

نظامیان صهیونیستی آمنه حسین، مادر سه فرزند فلسطینی را در اواخر ماه دسامبر ۲۰۲۳ (اوایل دی ماه) از پناهگاهی در نوار غزه ربودند و برای ۴۰ روز در شرایط غیرقابل تصوری بازداشت کردند.

آزار جنسی، ضرب‌وشتم، توهین و تحقیر، محرومیت از غذا، عدم مراقبت پزشکی و عذاب روانی، بخشی از روایت رنج این زن فلسطینی در روز‌های اسارت به دست صهیونیست‌ها است؛ آمنه حسین یکی از صد‌ها زن، دختر، مرد و پیر فلسطینی است که در جریان حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه، به‌طور خودسرانه از سوی نظامیان این رژیم بازداشت شدند.

نظامیان صهیونیست در جریان جنگ ۲۰۲۳ غزه که اکنون بیش از ۱۴۰ روز از آن می‌گذرد، فلسطینی‌ها را ربوده، به مکان‌های نامعلومی منتقل می‌کنند؛ آمنه حسین یکی از اسرای خوش‌شانس فلسطینی بود که از این اسارت مرگ‌بار جان سالم به در برد.

آمنه حسین با دو دختر ۱۳ و ۱۲ و پسر ۶ ساله اش در غزه زندگی می‌کرد؛ چهار روز پس از آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خواهرش نیز به دلیل تخریب خانه‌اش به منزل آن‌ها آمد.

تشدید بمباران غزه سبب شد تا آمنه حسین به همراه خانواده‌اش به یک مدرسه پناه ببرند؛ غزه در چهار ماه گذشته تحت کارزار بمباران بی‌امان قرار داشته و عنوان یکی از ویران‌ترین شهر‌های تاریخ معاصر بر اثر جنگ را به خود اختصاص داده است.

وی می‌گوید که در زمان اسکان در مدرسه، نظامیان صهیونیست بار‌ها با تلفن‌های آن‌ها تماس گرفته و دستور تخلیه را صادر کردند؛ در نتیجه وی به همراه فرزندانش به اردوگاه النصیرات پناه برد، اما، چون جایی برای اسکان نیافت، به اردوگاه البریج رفت.

بمباران البریج سبب شد تا آمنه حسین به همراه خانواده‌اش برای در امان ماندن از بمباران‌های رژیم صهیونیستی به مدرسه دیگری پناه ببرد.

آمنه حسین می‌گوید: در حالی که فکر می‌کردم پس از آوارگی‌های مکرر طی دو ماه به آرامش رسیده‌ام، بدترین کابوس زندگی‌ام آغاز شد؛ نظامیان صهیونیست وارد مدرسه شدند و دستور تخلیه را دادند؛ به هر زن اجازه همراه بردن یک چمدان و بچه‌هایش را می‌دادند؛ ما ضروری‌ترین وسایلمان را جمع کردیم تا برویم.

وی در ادامه اظهار کرد: هنگام خروج ناگهان ما را متوقف کردند؛ من بازداشت شدم؛ من و چند زن دیگر پس از بازداشت با دستبند به اراضی اشغالی منتقل شدم؛ در بازداشتگاه مردان جوان فلسطینی را دیدم که با لباس بسیار کم در سرما نگهداری می‌شدند.

آمنه حسین می‌گوید که در جریان بازداشت و انتقال آن‌ها در میان زندان‌ها، نظامیان صهیونیست وی و دیگر زنان فلسطینی را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و گرسنگی می‌دادند؛ به گفته وی، نظامیان صهیونیست به درخواست کمکش برای ارائه دارو‌های مورد نیاز بی‌توجهی می‌کردند و همین امر سبب وخامت حال جسمی‌اش شد.

این زن فلسطینی همچنین گفت: نظامیان صهیونیست پول و وسایل ما را سرقت کردند.

وی از آزار جنسی که از سوی نظامیان صهیونیست در زندان و بازداشتگاه علیه خودش و دیگر زنان فلسطینی اعمال شد، سخن گفت و تاکید کرد که این یک شکنجه واقعی بود.

اظهارات آمنه حسین درباره آزار جنسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته کارشناسان سازمان ملل درباره گزارش‌های منتشر شده از تعرض جنسی به زنان و دختران فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست ابراز نگرانی کردند.

کارشناسان یاد شده گفتند که دست‌کم ۲ زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد تعرض جنسی قرار گرفتند و برخی دیگر خشونت جنسی را تجربه کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *