مشق شب حذف نشده/ تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب

14:18 - 24 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۶۰۴۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون آموزش ابتدایی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران جوان برتر گفت: حذف تکلیف شب نداشتیم بلکه جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق شب که رونویسی بود را طراحی کردیم.

مشق شب حذف نشده/ تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب

به گزارش گروه جامعه ، رضوان حکیم زاده در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران جوان برتر که در مدرسه یاس نبی منطقه ۷تهران برگزار شد اظهار کرد: اولین و ابتدایی‌ترین جلوه خلاقیت در کودکان نوشتن داستان است، برای تقویت این خلاقیت از ابتدای سال ۹۷داستان‌نویسی را جایگزین پیک نوروزی در تعطیلات نوروزی نمودیم تا دانش آموزان باعلاقه و با تعامل با والدین خود اقدام به نوشتن، گفتن، نقل و یا خلق داستان کنند.

وی ادامه داد: قرآن با نقل داستان‌های گوناگون درآیات قرآنی، قصه‌گویی را به‌عنوان یکی از روش‌های مؤثر تربیتی معرفی می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش از ایجاد خانه‌های اسباب‌بازی در مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: با استفاده از اسباب‌بازی در مدارس به‌عنوان یکی از روش‌های آموزش مهارت‌ها، زمینه خلاقیت را در دانش آموزان تقویت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برعکس برداشت اشتباهی که صورت گرفته، چیزی به‌عنوان حذف تکالیف نداریم بلکه آنچه صورت گرفت، جایگزینی تکالیف مهارت محور به‌جای مشق سنتی بود تا دانش آموزان به‌جای صرف وقتشان برای مشق نویسی به فراگیری مهارت‌های زندگی در کنار والدین بپردازند، لذا با این کار خواستیم از مشق نویسی‌های حافظه محور به سمت انجام تکالیف مهارت محور تغییر مسیر دهیم تا یادگیری دانش آموزان از طریق دست ورزی و مهارت‌آموزی اتفاق بیفتد.

حکیم زاده افزود: با اجرای طرح جابر در ابتدایی بارقه‌های امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبری را محقق سازیم و تلاش داریم دانش آموزان به سمت تفکرات خلاق بروند.

وی گفت: مادامی‌که چنین سرمایه‌های ارزشمندی مانند دانش آموزان داریم به آینده کشور امیدواریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *