وضعیت نارنجی آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

12:12 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۴۶۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وضعیت نارنجی آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
سازمان هواشناسی کشور برای وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در آب‌های جنوب که منجر به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی می‌شود، هشدار نارنجی صادر کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج امروز و فردا سه‌شنبه بعدازظهر موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از ۲ متر (با تاکید بر دریای عمان) 

منطقه اثر این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی شده است.

این شرایط جوی منجر به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل با احتمال اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناور‌های سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *