گفت‌وگو|

احمدزاده: هیچ امیدی به آینده فوتبال ایران نیست/ بعید می‌دانم با این تفکر، جوانگرایی در تیم ملی صورت بگیرد

0:38 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۱۷۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
احمدزاده: هیچ امیدی به آینده فوتبال ایران نیست/ بعید می‌دانم با این تفکر، جوانگرایی در تیم ملی صورت بگیرد
پیشکسوت فوتبال گفت: در این سال‌ها همه افرادی که آمده‌اند بهترین فرصت‌ها را برای رشد و پیشرفت فوتبال ایران از بین برده‌اند.

محمد احمدزاده در گفت‌وگو با میزان، درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: قبل از اینکه تیم ملی به رقابت‌های جام ملت‌ها اعزام شود بار‌ها و بار‌ها گفتم که قهرمانی در این جام مشکلات فوتبال ایران را حل نمی‌کند. باید یک تغییر کلی در تیم ملی رقم می‌خورد تا بگوییم که در این رقابت‌ها دستاوردی هم داشته‌ایم. به طور مثال اگر نسل تیم ملی بزرگسالان تغییر می‌کرد، حداقل از یک سمت پیروزی را به دست می‌آورد. در نهایت تیم ملی قهرمان نشد و حتی به فینال هم نرسید و در همه جوانب شکست خورد.

وی افزود: در صورتی که فدراسیون فوتبال یک تیم جوان را عازم این مسابقات می‌کرد حداقل می‌توانست آینده فوتبال ایران را تضمین کند. مهدی تاج و امیر قلعه‌نویی برای کسب جام قهرمانی همه کار کردند که هیچ پیشرفت و نتیجه‌ای در بر نداشت و باز هم طبق معمول کاری کردند که فوتبال‌مان عقب‌گرد داشته باشد.

*دستاورد‌های حضور در جام ملت‌ها را برای مردم توضیح بدهند

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه هیچ امیدی برای پیشرفت فوتبال ایران وجود ندارد، ادامه داد: وقتی در رأس فدراسیون فوتبال کسانی هستند که به فکر ماندن و رزومه خودشان هستند، دیگر هیچ امیدی به آینده فوتبال ایران نیست. در این سال‌ها همه افرادی که آمده‌اند بهترین فرصت‌ها را برای رشد و پیشرفت فوتبال ایران از بین برده‌اند.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا جوانگرایی در تیم ملی رخ خواهد داد، یادآور شد: هم اکنون نیز این افراد که بر مسند قدرت فوتبال ایران تکیه زده‌اند فرصت جوانگرایی را از فوتبال کشورمان را گرفتند. چون این افراد تصمیمات نادرستی برای آینده فوتبال می‌گیرند و باعث شدند جوانان ایرانی ضرر کنند. حالا که فوتبال ایران عقب‌گرد داشته باید این آقایان جوابگو باشند و دستاورد‌های حضور در جام ملت‌ها را برای مردم توضیح بدهند. با این رویه نیز تصمیمات غلط ادامه خواهد داشت و اتفاقات جدید دیگری نخواهد افتاد. سال‌هاست با فکر‌های غلط و اشتباه خودشان هر کاری دوست دارند انجام می‌دهند و گوش شنوایی وجود ندارد.

*بهترین زمان برای پوست اندازی تیم ملی جام ملت‌ها بود

وی درباره ابقای قلعه‌نویی در سرمربیگری تیم ملی فوتبال گفت: از قبل هم پیش‌بینی شده بود که امیر قلعه‌نویی در صورت ناکامی هم در سمت خودش ابقا خواهد شد. چون مهدی تاج و قلعه‌نویی با هم تصمیم گرفتند که در آینده هم بتوانند کنار هم کار کنند و هیچ‌گاه با کار‌های نادرست‌شان مخالفت نخواهند کرد.

احمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: نسل تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تغییر نکرد و ماه‌های آینده در مسابقات مقدماتی جام جهانی هم تغییر نمی‌کند. اگر یک تیم جوان را راهی مسابقات مقدماتی جام جهانی کنند یک ریسک بالا است. اگر نفرات جوان در جام ملت‌های آسیا بازی می‌کردند به طور حتم با تجربه زیاد در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی حاضر می‌شدند. چون بهترین زمان برای پوست اندازی در جام ملت‌ها بود و بعید می‌دانم با این طرز تفکر باز هم جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان صورت بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *