رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
همایش بین‌المللی انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت|

آیت‌الله اختری: انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد

21:48 - 17 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۷۰۸
آیت‌الله اختری: انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد
همایش بین‌المللی انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت با حضور رئیس کمیته مردمی حمایت از مردم فلسطین، وزیر فرهنگ و شخصیت‌های فلسطینی و علمای اسلامی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته مردمی حمایت از مردم فلسطین در همایش بین‌المللی انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، عزت بین‌المللی، گفت: پیامبر اسلام (ص) انقلاب بزرگی در جهان ایجاد کرد که امروز شاهد برکات و ثمرات آن در جوامع اسلامی هستیم.

وی با اشاره به این‌که فرزند این پیامبر بعد از ۱۴۰۰ سال انقلابی را همسان با انقلاب رسول گرامی اسلامی رقم زد، اظهار کرد: رسالت و اندیشه‌های حضرت امام (ره) اندیشه‌های اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و قرآن کریم است که توانست اسلام را بار دیگر در جهان زنده کند و به مسلمانان هویت ببخشد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست‌جمهوری با بیان این‌که انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد، بیان کرد: زمانی‌که انقلاب اسلامی پیروز شد در هیچ کجای این کره خاکی حکومتی یا نظامی به نام اسلام یا مسلمانان وجود نداشت؛ امروز چند دولت داریم که به‌عنوان دولت اسلامی و نیروهای مسلمان معتقد و پایبند در این کشورها حکومت می کنند و زمام امور را به دست دارند.

وی با اشاره به ایام‌ ماه مبارک رجب، اضافه کرد: ایام ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان برای مسلمانان جهان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به‌ویژه ماه رمضان که در آن پیامبر اکرم(ص) به معراج رفت.

آیت‌الله اختری با بیان این‌که انقلاب سال ۵۷ اسلام را زنده کرد، افزود: امسال این ماه‌های مبارک برای مسلمانان جهان، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شده است، لذا تصمیم گرفتیم این واقعه بزرگ را با دانشجویان مسلمان خارجی مقیم کشور جشن بگیریم.

رئیس کمیته مردمی حمایت از مردم فلسطین با بیان این‌که انقلاب اسلامی اندیشه نویی را به جهان عرضه کرده است، تصریح کرد: امروزه رهبر انقلاب این حرکت را هدایت و‌ این اندیشه‌ها را در جهان می‌گسترانند.

وی یادآوری کرد: از شما دانشجویان خارجی می‌خواهم اندیشه‌های انقلاب اسلامی را بیاموزید و به‌عنوان اندیشه‌گستران اسلام آن‌ها را منتشر کرده و بگسترانید.

وزیر ارشاد: ما به مقاومت اعتقاد داریم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون مجاهدان بزرگ در آستانه عبور از همه مشکلات داخلی خارجی و در آستانه رسیدن به حوزه مهم تمدن سازی اسلامی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی این بود که از روز اول آرمان خود را محدود به اصلاح وضعیت داخل ایران نکرد، افزود: امام راحل از روز اول مبارزه و نهضت بزرگ چند آرمان بزرگ را در حوزه سیاسی اعلام کردند، نخست رهایی از استبداد داخلی و دوم مبارزه با استعمار خارجی و سوم مبارزه با صهیونیست را مطرح کرد.

اسماعیلی اظهار کرد: در اندیشه سیاسی که امام راحل متکی بر تعالیم وحیانی به جامعه بشری اهدا کرد، هر اجتماعی و تحولی مبتنی بر آگاهی و حضور مردم شکل می گیرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران، مردمی‌ترین انقلاب تاریخ بشری از جنس بعثت انبیا است و هیچ هماوردی ندارد.

وزیر ارشاد، ادامه داد: با رایزنی و لابی و مذاکرات پشت درهای بسته و با بده‌بستان‌های متعارف دیپلماتیک امکان پیشرفت موضوع فلسطین و حل مسئله اشغال وجود نداشت؛ شاهد اینکه ۶ ماه قبل از پیروزی انقلاب سردمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی در کمپ دیوید دست دوستی به سمت صهیونیست‌ها دراز کرد و شکست خورد و موضوع رهایی فلسطین به بن‌بست رسید؛ مسیری که از طریق پان‌عربیسم و نظایر این ها دنبالش بود.

وی با بیان این‌که مکتب مقاومت قهرمان‌ساز است  و چنانچه می‌بینید با شهادت ۲۷ هزار نفر امروز خون بر شمشیر پیروز شده است، گفت: همان شعار امام راحل در غزه در تحقق کامل است .

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه ما به مقاومت اعتقاد داریم، گفت: ما معتقد به امداد و نصرت الهی هستیم؛ این‌ها ثمرات تقوا و ایستادگی‌ است و خداوند نصرت خود را بر مومنین نازل می‌کند.

اسماعیلی، یادآوری کرد: به‌زودی در قدس نماز وحدت امت را به امامت ولی امر اقامه می‌کنیم و این‌روز بسیار نزدیک است.

ابوشریف: باید انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کرد

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در ایران نیز در این نشست بیان کرد: انقلاب بر شما مبارک، این انقلاب، قطعا انقلابی حقیقی و شیعی است؛ در ایران همه ارکان از مجلس شورای اسلامی تا جایگاه ریاست‌جمهوری، تحت انتخاب مردم قرار دارند.

وی با اشاره به اظهارات آیت‌الله اختری که این انقلاب حاکمیت اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: بیداری اسلامی از دستاوردهای این انقلاب است.

ابوشریف، تاکید کرد: باید این انقلاب اسلامی را دریافت و از گزند توطئه‌گران جهان در امان نگهداشت؛ انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال اخیر با وجود همه دسیسه‌ها و مشکلاتی که خواستند برای آن ایجاد کنند، توانسته همچنان پایدار بماند که بر همین اساس باید آن را به جهانیان معرفی کنیم.

رئیس علمای لبنان: انقلاب اسلامی انفجار نور در منطقه بود

شیخ غازی هنینه، رئیس علمای لبنان نیز در این نشست، بیان کرد: انقلاب اسلامی، ابداع‌کننده و تربیت‌کننده سیاست‌مداران و صنعتگران بزرگی بود که توانستند، صنعت اتمی را بدون نیاز به غرب و شرق بسازند.

وی افزود: جمهوری اسلامی و یا همان انقلاب اسلامی، نوعی انفجار نور در منطقه بود؛ امام راحل فرمان داد و همه اهل تسنن و تشیع را مقابل صهیونیسم متحد کرد.

هنینه، افزود: در سال ۱۹۷۹ در آستانه نابودی فلسطین بودند و این انقلاب بود که فلسطین را زنده کرد؛ امروز در بهترین مرحله هستیم؛ ما آن‌ها را به چالش کشیدیم؛ برادران ما و شما یک‌دست شده و در مقابل دشمنان اسلام فعالیت می کنند؛ ما امروز دست به دست هم داده و مقابل صهیونیسم‌ می‌جنگیم.

رئیس علمای لبنان در پایان گفت: به برکت انقلاب اسلامی است که مقاومت لبنان امروز از سوی همه اقوام‌ و ادیان موجود در این کشور محترم شمرده می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *