رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش مرگ و میر مهاجران در مرزهای آمریکا

9:14 - 24 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۸۵۶
هافینگتن پست گزارش کرد میزان مرگ و میر مهاجران از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
افزایش مرگ و میر مهاجران در مرزهای آمریکابه گزارش گروه بین الملل ، روز گذشته یک کودک ۷ ساله گواتمالایی در مرکز نگهداری مهاجران غیرقانونی در مرز‌های آمریکا پس از گذشت تنها چند ساعت جان خود را از دست داد.

«کریستین نیلسون» وزیر امنیت داخلی آمریکا در دولت ترامپ که وظیفه اجرایی کردن سیاست‌های ضد مهاجرتی سختگیرانه ترامپ را بر عهده دارد، ضمن سرزش خانواده این دختر ۷ ساله، در توجیه سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت آمریکا و این اتفاق غیرانسانی گفت: این گروه نباید سعی می‌کرد غیرقانونی وارد آمریکا شود!

وی ضمن تاکید بر ادامه این سیاست‌های ضد مهاجرتی، ادامه داد این مسیری بود که خانواده این دختربچه خود انتخاب کردند و این اتفاق تنها نمونه‌ای از خطراتی است که مهاجران در این مسیر با آن مواجه هستند.

به گزارش هافینگتن پست، میزان مرگ و میر مهاجران از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

پس از اجرایی شدن سیاست‌های ضد مهاجرتی و غیرانسانی دولت آمریکا، پناهجویان برای دریافت پاسخ درخواست خود با انتظار طولانی مدتی در مرز‌های آمریکا مواجه می‌شوند. این انتظار گاهی تا چند ماه به طول می‌انجامد. سازمان عفو بین الملل اعلام کرد انتظار طولانی سبب می‌شود تا پناهجویان به مسیر‌های غیرقانونی برای ورود به آمریکا روی بیاورند.

جدیدترین آمار‌های ارائه شده از سوی دادگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد که دولت ترامپ بیش از ۲۵۰۰ کودک ۵ تا ۱۷ سال را از والدینشان در مرز‌های آمریکا جدا کرده است.
 
شمار مهاجران بازداشت شده از سوی نیرو‌های آمریکایی در مرز‌های مکزیک طی ماه نوامبر در مقایسه با سال پیش از آن افزایش ۷۸ درصدی داشته و بسیاری از کودکان و بزرگسالان بازداشت شده بیش از ۳ ماه در بازداشت به سر برده اند.

به گزارش رویترز، آمار منتشر شده نشان می‌دهد شمار مهاجرانی که در مرز‌های مکزیک و آمریکا به دلیل گرمای شدید هوا جان خود را در تابستان امسال از دست دادند، ۵۵ درصد افزایش داشته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *