بنیاد فیفا: کمیسیون "انتخابات افغانستان" برنامه‌ روشنی برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد

8:05 - 24 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۸۳۴
بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان با تاکید بر عدم موفقیت مدیریت انتخابات پارلمانی در این کشور اظهارداشت که کمیسیون‌های انتخاباتی آمادگی و برنامه لازم برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را ندارند.

به گزارش گروه بین الملل ، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان موسوم به «فیفا» اعلام کرد که با توجه به نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، کمیسیون انتخابات قادر نیست تا انتخابات ریاست جمهوری را بهتر از گذشته برگزار کند.

این در حالی است که ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز می‌شود.

همچنین براساس تقویم اعلام شده از سوی کمیسیون‌های مربوطه، قرار است انتخابات ریاست جمهوری در 31 فروردین سال آینده برگزار شود.

«یوسف رشید» رئیس اجرایی بنیاد فیفا در گفت‌وگو با «رادیو آزادی» تاکید کرد که ضعف در نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی موجب شده تا برگزاری این انتخابات زیر سوال رود.

وی افزود: کمیسیون انتخابات آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را ندارد و شرایط مناسب فنی و نیروی انسانی آن نیز با مشکلاتی روبرو است.

این درحالی است که با گذشت نزدیک به 2 ماه از انتخابات پارلمانی افغانستان، تاکنون نتایج اولیه انتخابات پارلمانی بصورت کامل از سوی کمیسیون انتخابات اعلام نشده است.

از سوی دیگر، همواره مقامات حکومتی و مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان بارها اعلام کرده‌اند که انتخابات ریاست جمهوری آینده بر اساس برنامه و در زمان تعیین شده آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *