گزارش خبرنگار اعزامی میزان از قطر

سرمربی ژاپن: من مقصر شکست از ایران هستم/ تعویض‌هایم خوب نبود/ نباید مقابل چنین حریف قدرتمندی چنین گلی بخوریم

19:20 - 14 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۰۶۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی ژاپن: من مقصر شکست از ایران هستم/ تعویض‌هایم خوب نبود/ نباید مقابل چنین حریف قدرتمندی چنین گلی بخوریم
سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن گفت: ایران خط حمله باکیفیتی داشت و متأسفانه در زمانی که فشار روی دروازه ژاپن ایجاد شد، نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی میزان به قطر، هاجیمه موریاسو بعد از شکست تیم ملی فوتبال ژاپن مقابل ایران و حذف از جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: به تیم ملی ایران تبریک می‌گویم. متأسفانه باید تورنمنت را در یک چهارم نهایی ترک کنم و از هواداران فوتبال ژاپن معذرت‌خواهی می‌کنم. مسئولیت این نتیجه را برعهده می‌گیرم و به نظرم کادر فنی و بازیکنان ژاپن، تمام توان خود را گذاشتند.

وی ادامه داد: ما از جنبه‌های زیادی پیشرفت کرده بودیم. در جام ملت‌های آسیا پنج بازی کردیم و حداقل یک گل در هر دیدار خوردیم. اگر کلین‌شیت نکنیم، نمی‌توانیم پیروز شویم. ایران خط حمله باکیفیتی داشت و متأسفانه در زمانی که فشار روی دروازه ژاپن ایجاد شد، نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن گفت: مقابل رقیبی قدرتمند نباید چنین گلی بخوریم. با این حال فقط از خط دفاعی حرف نمی‌زنم و به نظرم باید گل دوم را می‌زدیم. اگر این اتفاق می‌افتاد، بازی با شرایط متفاوتی دنبال می‌شد. نتوانستیم توپ‌های دوم را در میانه زمین ببریم و در اواخر مسابقه فشار زیادی روی دروازه ما ایجاد شد. ما باید اشتباهات خودمان را جبران کنیم و از لحاظ انفرادی و تیمی بهتر از این باشیم.

موریاسو تصریح کرد: به عنوان یک مربی، نتوانستم تلاش همه را به نتیجه تبدیل کنم. دلیل باخت این بود که نتوانستم تعویض‌ها را به درستی انجام دهم. من مقصر اصلی شکست هستم. ایران در آخرین دقایق نیمه اول فشار زیادی روی دروازه ما به وجود آورد، اما موقعیت زیادی جز از راه ارسال‌ها و پرتاب‌های بلند ایجاد نکرد. همچنین می‌توانستیم در نبرد‌های هوایی عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما فقط دنبال دفاع نبودیم و برای ضدحمله برنامه‌ریزی کردیم که برخلاف برنامه‌ای که داشتیم، گل خوردیم. با تعویض‌های انجام شده تلاش کردیم این فشار‌ها را تحمل کنیم که جواب نداد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *