رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در نهادهای مردمی اثرگذار است/ حرکت ارزنده قوه قضاییه در محکوم کردن جنایات منافقین تاثیر بین‌المللی نیز خواهد داشت

7:57 - 11 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۰۹۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در نهادهای مردمی اثرگذار است/ حرکت ارزنده قوه قضاییه در محکوم کردن جنایات منافقین تاثیر بین‌المللی نیز خواهد داشت
رئیس کمیته هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی ضمن تقدیر از حرکت قوه قضاییه در برگزار دادگاه‌های جنایات منافقین آن را حرکتی مهم و اثرگذار در داخل و خارج از کشور دانست و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به نوجوانان درباره این گروه تروریست را یک حرکت اثرگذار خواند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید باباخانی، رئیس کمیته هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در مورد رویکرد قوه قضاییه در برگزاری دادگاه منافقین گفت: حرکت ارزنده‌ای را قوه قضاییه پایه‌گذاری کرده است و قطعا این مهم به دنبال درخواست‌های مردمی انجام شده است. شاید طی این سال‌ها در قالب حقوق مدرن آهسته و کم‌رنگ حرکت شده است تا ادله و اطلاعات و اسناد لازم جمع‌آوری و ثبت جنایت انجام شود و بتوان با قاطعیت از جنایات این گروهک مزدور سخن گفت.

وی ادامه داد: محکومیت فرقه جنایت‌کار منافقین در سطح بین‌المللی و یا دادگاه لاهه، تاثیرات بلند مدت و در عین حال بین‌المللی را در بر دارد و به نوعی اذهان عمومی را از برخورد و ترور‌های این گروهک آگاه می‌کند، بنابراین برگزاری دادگاه‌ها در داخل کشور و در عرصه بین‌المللی بسیار مهم بوده و نیاز است تا پررنگ‌تر دنبال شود.

باباخانی تاکید کرد: مطالبات مردمی زمینه را برای برگزاری دادگاه‌های منافقین به دنبال داشته است. به نظر می‌رسد در گذشته غرب این گروهک تروریست را پناه دادند تا در لوای آنان مصونیت‌های حقوقی را فراهم کند، اما اتفاقات اخیر نشان داد که حتی غرب هم از آنان روی برگردانده است. در این میان مردم خطشان را از منافقین مشخص و جدا کرده‌اند و این جنایتکاران نیز به دلیل ضعفی که دارند در سال‌های اخیر حتی از نام خود استفاده نمی‌کنند و دائما فعالیت‌های خود را زیر سایه نام «سازمان مجاهدین خلق» اجرایی می‌کنند.

رئیس کمیته هیئت مذهبی و تشکل‌های دینی، نگاه اذهان عمومی به فرقه جنایت‌کار منافقین را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: منحوس بودن این گروهک تروریست بر همگان مشخص شده است. آنان پایگاه اجتماعی در بین مردم ندارند و به همین دلیل بیش از گذشته به حاشیه رانده شده‌اند و خودشان نیز به خوبی این مهم را می‌دانند که هیچ جایگاهی در داخل ایران ندارند.

وی نقش هیئت‌ها در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به نسل جوان را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: وقتی هیئتی برگزار می‌شود و در آن ذکر معرفت اهل بیت (ع) بیان شده است، ناخواسته یک سنگر در برابر ظالمان شکل می‌گیرد، با این همه مجموعه‌های آموزشی و توانمندسازی معرفتی در سطح کشور تحت عنوان دوره‌های «ماه» در تمامی استان‌ها برقرار است و از هر استان هیئت‌هایی برگزیده‌ای به فرهنگ‌سازی و ترویح احکام می‌پردازند. در اینجا شبهات پاسخ داده می‌شود تا جوانان بتوانند اطلاعات لازم و درست را دریافت کنند. این جلسات در قالب شورا‌های مذهبی و حتی کانون مداحان مطرح می‌شود و چون هیئت‌ها که تشکل‌های مردمی هستند، اطلاع رسانی می‌کنند تاثیرات مستقیم‌تری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *