رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آشنایی شهروندان با خطرات گاز مونواکسید کربن در طرح چهره به چهره

12:27 - 23 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۶۷۸
ساکنان شهرک صادقیه در منطقه ۱۸ شهرداری تهران، اصول اولیه ایمنی، علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن و راه‌های ایمن سازی وسایل گازسوز را به صورت چهره به چهره توسط آتش نشانان منطقه ۴ عملیات فرا گرفتند.

به گزارش گروه جامعه با آغاز فصل سرما و استفاده هموطنان از وسایل گازسوز و در پی آن بالا رفتن آمار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، برای چهارمین سال متوالی آتش نشانان منطقه ۴ عملیات به همراه عوامل ستاد بحران منطقه ۱۸ شهرداری تهران در طرح چهره به چهره به خانه‌های ساکنان محله‌های نعمت آباد شهرک صادقیه سر زدند.

در جریان این طرح شهردار ناحیه دو منطقه ۱۸، مدیران و آتش نشانان منطقه چهار عملیات، مربیان آتش نشان داوطلب وعوامل در شهر و شبکه خبر حضور داشتند.

حسن سیفی مدیر منطقه چهار عملیات دراین باره گفت: با توجه به حوادث تلخ گاز گرفتگی در فصل سرما که به دلیل آگاه نبودن شهروندان از خطرات مرگبار گازمونواکسید کربن رخ می‌دهد آتش نشانان این منطقه تلاش خود را برای آموزش شهروندان به کار بستند.

وی افزود: در این طرح، نیرو‌ها با تقسیم شدن به چندین گروه به صورت هماهنگ شده در محله‌های نعمت آباد و شهرک صادقیه به درب منازل شهروندان مراجعه نمودند.

این مدیر عملیاتی تصریح کرد: آتش نشانان علاوه بر اهداء بسته‌های آموزشی شامل بروشور، سی دی و نیز ارائه آموزش‌های تئوری به ساکنان، در بعضی موارد با توجه به نوع وسیله گرمایشی و پرخطر بودن سیستم خروج گاز مونوکسید کربن، علاوه بر تست و بررسی بخاری، آبگرمکن و اتصالات مربوط به آن، دتکتور حساس به گاز مونواکسید کربن را نیز در منازل شهروندان نصب کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *