حمله به کاروان‌های بشردوستانه؛ سلاح جنگی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان

9:05 - 07 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۶۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمله به کاروان‌های بشردوستانه؛ سلاح جنگی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان
هدف قرار دادن کاروان‌های بشردوستانه و دریافت‎کنندگان این کمک‌ها بخشی دیگر از نسل‌کشی نظام‌‌مند رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه است.

خبرگزاری میزان - جدیدترین نمونه از تیراندازی مستقیم ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که منتظر کمک‌های بشردوستانه ارسالی به شهر غزه و مناطق شمالی نوار غزه بودند، به شهادت ۲۰ نفر و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

راهبرد ایجاد وحشت از سوی رژیم صهیونیستی

این جنایت هولناک به‎شدت از سوی نهاد‌های حقوق بشری محکوم شد و آن بخشی از راهبرد رژیم صهیونیستی برای گرسنگی‎دادن و ایجاد وحشت در غیرنظامیان در سراسر نوار غزه و اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ورود و توزیع کمک‌های محدودی است که به نوار غزه ارسال می‌شوند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به‎عمد ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را که در میدان الکویت منتهی به شهر غزه برای دریافت کمک‌های بشردوستانه جمع شده بودند هدف قرار دادند؛ بیش از ۱۵۰ نفر در این اقدام مجروح شدند که حال بسیاری از آن‌ها وخیم است.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور)، می‌نویسد: بحران انسانی که مردم فلسطین در بحبوحه ایجاد قحطی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه با آن مواجه هستند، عواقب ناگواری داشته است.

بی‌توجهی نهاد‌های بین‌المللی به رنج مردم غزه

غیرنظامیان فلسطینی بهای سنگینی می‌پردازند در حالی که جامعه بین‌المللی و نهاد‌های توانمند آن همچنان درخواست‌ها را برای توقف کشتار غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی در غزه، از جمله افرادی که در گرسنگی شدید قرار دارند و به دنبال کمک‌های بشردوستانه هستند، نادیده می‌گیرند.

حوادث مشابهی در زمینه هدف قرار دادن تجمع افراد در انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه گزارش شده است؛ صد‌ها غیرنظامی که در جاده صلاح‌الدین در جنوب شرقی شهر غزه تجمع کرده بودند، در حالی که منتظر کامیون‌های امداد سازمان ملل بودند، هدف گلوله‌های توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که منجر به شهادت و مجروح شدن افراد بسیاری شد.

پهپاد‌های رژیم صهیونیستی در ۱۱ ژانویه به سوی فلسطینی‌ها شلیک کردند؛ غیرنظامیان برای دریافت کمک از طریق کامیون‌های سازمان ملل در خیابان الرشید در غرب شهر غزه تجمع کرده بودند که در این حمله نزدیک به ۵۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به‎عمد از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در شهر غزه و مناطق شمالی آن استفاده می‌کند؛ این را نه‌تنها با ممانعت از رسیدن کمک‌ها به این مناطق، بلکه با کشتار و مجروح کردن افرادی که سعی در دریافت چنین کمک‌هایی دارند، نشان می‌دهد؛ کمک‌هایی که بسیار محدود است.

بخشی از نسل‌کشی مداوم علیه ساکنان غزه

این اقدام رژیم صهیونیستی بخشی از سیاست نسل‌کشی ساکنان نوار غزه است که از ۷ اکتبر اعمال شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به طور هدفمند وضعیتی از هرج و مرج ایجاد کرده و گروه‌های توزیع تدارکات بشردوستانه در نوار غزه را هدف قرار داده است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی و مقام‎های آن از این هرج‎و‎مرج در مجامع بین‌المللی به عنوان بهانه‌ای برای جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر استفاده می‌کنند.

هدف قرار دادن کاروان‌های بشردوستانه

یک خودروی حامل مقام‎های سازماندهی توزیع کمک در غزه هفته گذشته هدف قرار گرفت، در نتیجه ۳ نفر از جمله عماد جمال ابومنصور، رئیس کمیته اضطراری وزارت توسعه اجتماعی در تشکیلات خودگردان فلسطین کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این در ۹ ژانویه گروهی از افسران پلیس را در حالی که تلاش می‌کردند از ورود کمک‌های بشردوستانه به شهر غزه محافظت کنند، هدف قرار داد و بسیاری از آن‌ها کشته و مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی به‎طور نظام‌مند به تیم‌هایی حمله می‌کند که کاروان‌های کمک‌رسانی را در غزه سازماندهی و محافظت می‌کنند؛ این امر امکان سرقت و نابودی کمک‌ها و جلوگیری از رسیدن آنها به ساکنان را فراهم می‌کند و گرسنگی غیرنظامیان را طولانی‌تر می‌کند.

این روند در بیش از ۱۰۰ روز تجاوز رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه داشته و ایجاد قحطی ساخت بشر از سوی رژیم صهیونیستی بخشی از نسل‌کشی این رژیم است.

سازمان ملل مسئول بحران انسانی غزه

سازمان ملل و آژانس‌های بشردوستانه آن به دلیل ناتوانی در ارائه کمک‌های بشردوستانه کافی به روشی آبرومندانه به صد‌ها هزار نفر از ساکنانی که برای چهارمین ماه متوالی گرسنگی واقعی را تجربه می‌کنند و همچنین به دلیل سکوت خود در مورد کشتار غیرنظامیان فلسطینی در حال دریافت کمک، مسئول هستند.

قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده از گرسنگی را به عنوان سلاح جنگی به شدت ممنوع می‌کند؛ رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر موظف است نیاز‌های اولیه و حفاظت از مردم غزه را تامین کند.

براساس اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی، کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت غزه، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مرتکب نسل‌کشی علیه غیرنظامیان نوار غزه شده است.

این اقدامات شامل محروم کردن مردم غیرنظامی از آب آشامیدنی و غذای کافی است که به شدت به آن‌ها آسیب رسانده و آن‌ها را در شرایط قحطی و بحران به دام انداخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *