سرمای شدید در آمریکا وضعیت مراکز سالمندان را بحرانی کرد

10:51 - 03 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۰۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سرمای شدید در آمریکا وضعیت مراکز سالمندان را بحرانی کرد
سرمای شدید و یخبندان در آمریکا، خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی را با بحران مواجه کرده و نبود برق و گرما در این مراکز، جان افراد حاضر را به خطر انداخته است.

خبرگزاری میزان - مسئولان خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبتی در سراسر آمریکا گزارش داده‌اند که در جریان انفجار سرمای شدید موسوم به قطب شمال، برق و گرما را از دست داده‌اند که این امر زندگی افراد مسن و معلول را به خطر می‌اندازد.

در کرویل، تگزاس، سالمندان بخش پرستاری و توان‎‏بخشی بدون وسایل گرماشی و بدون برق ماندند.

کارکنان این مرکز نگران افراد سالمند حاضر بوده و گزارش‌هایی در مورد شرایط ناامن ساختمان به رسانه‌ها ارائه دادند.

اعضای کارکنان گزارش دادند که ۵۰ بیمار به‌طور مستقیم تحت تأثیر دمای بسیار پایین قرار گرفتند که بیشتر آن‌ها بالای ۷۰ سال سن داشتند و از بیماری آلزایمر رنج می‌بردند.

تنها توصیه به کارکنان این بوده که روی ساکنان پتو قرار دهند؛ کارکنان همچنین گزارش دادند که افراد مسن و بیمار در شرایطی بسیان ناراحت‌کننده قرار دارند.

کارکنان مراکز سالمندان می‎گویند که این تاسیسات گرمای مورد نیاز ساختمان‌های خود را از دست داده‎اند؛ در حالی‎که برخی از مراکز سالمندان از روز شنبه گذشته با مشکل مواجه شده‌اند، اما بازرسان برای بررسی موضوع روز دوشنبه به این مراکز رفته‌اند و وسایل گرمایشی با چند روز تاخیر به این مراکز ارسال شده و انتقال سالمندان و بیماران صورت گرفته است.

موج سرمای شدید هوا همچنان بخش‌های وسیعی از آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و آخرین گزارش‌ها از تلفات بیش از ۹۰ نفر حکایت دارد.

 بسیاری از مناطق آمریکا برای آب و هوای شدید زمستانی آمادگی ندارند و خطر تصادفات جاده‌ای، قطعی برق، هیپوترمی را افزایش می‌دهد و برخی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در مرکز سالمندان پرتیج در مونتانا، وسایل گرمایشی از کار افتاده و ساکنان را در دمای زیر صفر قرار داد.

به گفته یکی از ساکنان، آن‌ها همیشه می‌گویند که مشکل برطرف می‌شود، این همان داستانی است که برای ۲ سال ادامه دارد و مضحک است.

ساکنان مجبور شده‌اند با تجمع در یکی از اتاق‌ها خود را گرم نگه دارند، برخی با روشن کردن اجاق‌های گاز، اتاق خود را گرم نگه‌می‌دارند.

یک آسایشگاه سالمندان در اوماها، نبراسکا، پس از تجربه مشکلات گرمایشی، مجبور به انتقال برخی از ساکنان خود شد؛ برخی از ساکنان مسن در شرایطی که دمای هوا به زیر صفر رسیده، جابه‌جا شدند.

پرستاران پتو و دستکش اضافی به ساکنان دادند و به ساکنان گفته شده که سیستم گرمایشی تا یک هفته دیگر فعال نخواهد شد.

در شیکاگو، سالمندان در یک مرکز برای روز‌ها بدون وسیله گرمایشی به سر بردند؛ یکی از ساکنان گفت که در یک آپارتمان سرد مستقر است؛ او متوسل به روشن کردن اجاق شد تا گرم بماند، اما این اقدام نیز خطراتی مانند آتش‌سوزی و گازگرفتگی را به همراه دارد.

بار دیگر، هوای بسیار سرد، شرایط شکننده زیرساخت‌های برق و گرمایش در سراسر آمریکا به‌‎ویژه در خانه‌های سالمندان، اماکن زندگی سالمندان و مراکز مراقبتی را آشکار کرده است.

سالمندان و بیماران ساکن در این تاسیسات و آپارتمان‌ها یکی از آسیب‎پذیرترین اقشار جامعه آمریکا هستند که دائما نادیده گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *