رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیام خیبرشکن؛ گزارش نیویور‌‌ک‌تایمز درباره قدرت موشکی ایران

8:45 - 06 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۹۶۳
پیام خیبرشکن؛ گزارش نیویور‌‌ک‌تایمز درباره قدرت موشکی ایران
کارشناسان بین‌المللی می‌گویند که قدرت موشکی ایران طی سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و ایران به قدرت منطقه‌ای در این زمینه تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - با گذشت چند روز از حملات موشکی ایران به مواضع موساد و گروه‌های تروریستی در منطقه، تحلیل کارشناسان درباره قدرت موشکی ایران ادامه دارد.

نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که وقتی ایران رگباری از حملات هوایی را به مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه انجام داد، بُرد و پیچیدگی برخی از جدیدترین موشک‌های خود را به نمایش گذاشت.

نگارنده می‌افزاید که ایران دست‌کم در یکی از این حملات از یکی از دوربردترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های خود به نام خیبرشکن استفاده کرده بود.

ترکیب جدیدترین موشک‌ها و ناوگان پهپادی ایران به این کشور کمک کرده است تا به تولیدکننده سلاح‌ها در خاورمیانه تبدیل شود.  

توانایی ایران در تولید هزاران هواپیمای بدون سرنشین، بسیاری را شگفت‌زده کرد.

نیویورک‌تایمز اضافه کرد: موشک خیبرشکن می‌تواند دورتر و با دقت بیشتری از هر چیزی که ایرانی‌ها در گذشته شلیک کرده‌اند، اصابت کنند.

این پایگاه اضافه کرد: خیبرشکن که در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد، یک موشک هدایت شونده با سوخت جامد است که بردی معادل هزار و ۴۵۰ کیلومتر یا حدود ۹۰۰ مایل دارد.

نیویورک‌تایمز اضافه کرد که تولید موشک از سوی ایران در ۱۵ سال گذشته افزایش یافته و دقت، هدایت و فناوری آیرودینامیک تسلیحات این کشور به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *