مدیرکل زندان‌های استان فارس: عرصه بروز استعداد‌های مثبت زندانیان مهیاست

10:31 - 29 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۳۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مدیرکل زندان‌های استان فارس: عرصه بروز استعداد‌های مثبت زندانیان مهیاست
مدیرکل زندان‌های استان فارس در اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان فارس گفت: در راستای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی فضا و فرصت بروز استعداد‌های مثبت و به هنجار زندانیان را فراهم کرده ایم.

خبرگزاری میزان - اسحاق ابراهیمی در این ارتباط گفت: شانزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان فارس با معرفی نفرات برتر پس از ۵ روز رقابت گرو‌های حاضر، بکار خود پایان داد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس با بیان اینکه ۴۰ اثر از زندان‌های فارس به دبیرخانه ارسال شده بود، افزود: ۳ داور پس از ارزیابی آثار، ۲۵ اثر را انتخاب کردند که و وارد رقابت شدند.

وی تصریح کرد: جشنواره در ۴ بخش نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی برگزار شد که در پایان ۴۸ نفر منتخب شدند که قرار است نفرات و آثار برتر به رقابت بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور اعزام شوند.

ابراهیمی همچنین افزود: زندانیانی در این جشنواره حائز عناوین برتر می‌شوند از تاسیسات و ارفاقات حقوقی و قضایی مختلفی اعم از مرخصی، اشتغال بکار بیرون زندان، پابند الکترونیک و... در صورت وجوب شرایط قانونی، بعنوان تشویق برخوردار خواهند شد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس همچنین در جمع حاضران در اختتامیه این جشنواره نیز گفت: گرچه زندان محدودیت‌هایی را برابر قانون و برای صیانت از امنیت آحاد مردم در مواجهه با جرم، برای مجرمان ایجاد می‌کند، اما ما در راستای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی فضا و فرصت بروز استعداد‌های مثبت و به هنجار زندانیان را فراهم کرده ایم تا از راستای آن بتوانند باز اجتماعی شده و بازگشت سعادتمندانه‌ای را به جامعه داشته باشند.

 رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان فارس و دبیر این جشنواره نیز با بیان اینکه استفاده از هنر در اصلاح و تربیت زندانیان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان یک اولویت سازمانی در فرایند اصلاح مجرمان است گفت: حدود ۷۰ درصد زندانیان بصورت مستقیم یا برخوردار از فعالیت‌های هنری تحت پوشش حوزه هنری قرار دارند.

منصوری افزود: به واسطه اهمیت هنر و تاثیر آن در اصلاح و تربیت مجرمان شعار جشنواره شانزدهم تئاتر زندان‌های فارس، عرصه‌ای برای تولد دوباره انتخاب شد که مورد استقبال شرکت کنندگان در این رویداد هنری قرار گرفت. 

گفتنی است لوح‌های عناوین برتر در شانزدهمین جشنواره تأتر زندان‌های فارس توسط مقامات قضایی، هنری، زندان‌های استان و هیئت داوران به نفرات برگزیده اعطاء شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *