رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارتش یمن کشتی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داد

9:20 - 29 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۳۴۷
ارتش یمن کشتی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داد
ارتش یمن یک کشتی آمریکایی را که با پرچم جزایر مارشال در خلیج عدن در حال حرکت بود با ۲ فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

خبرگزاری میزان - یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گزارش داد: ناو آمریکایی چم رنجر را در خلیج عدن با موشک‌های مستقیم دریایی هدف قرار دادیم و به اصابت مستقیم دست یافتیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با بیان این که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر است و هرگونه حمله جدیدی بدون مجازات نخواهد ماند، بیان کرد: ادامه تردد ناوبری در دریای سرخ را به همه مقاصد به جز بنادر فلسطین اشغالی تایید می‌کنیم.

یحیی سریع هشدار داد: ممانعت از کشتیرانی اسرائیل یا کسانی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی می‌روند تا پایان تجاوزات و رفع محاصره غزه ادامه خواهد داشت.

این مقام ارتش یمن تاکید کرد: ما به اجرای اقدامات دفاعی و تهاجمی خود در چارچوب حق دفاع مشروع از یمن و تاکید بر حمایت از غزه ادامه می‌دهیم.

در همین حال فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای حمله نیرو‌های ارتش یمن را به یک کشتی آمریکایی با پرچم جزایر مارشال تایید کرد.

براساس بیانیه سنتکام، این کشتی که تحت نظارت یونان فعالیت می‌کرده هدف ۲ فروند موشک بالستیک قرار گرفته است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، از نوامبر گذشته عملیاتی را علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که به مقصد بنادر اراضی اشغالی در حرکت هستند آغاز کرده و چندین کشتی متعلق به این رژیم ار تاکنون هدف قرار داده است.

ارتش یمن هشدار داده تا زمانی که تجاوز رژیم صهیونیستی متوقف نشود، عملیات علیه کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *