رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: ۳۵ خدمت جدید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزوده می‌شود

15:04 - 28 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۲۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: ۳۵ خدمت جدید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزوده می‌شود
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از افزایش عناوین خدماتی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی از ۳۵ عنوان به ۷۰ عنوان در سال آینده خبر داد.

خبرگزاری میزان_ محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه بررسی مسائل، چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان مازندران گفت: هدف ازبرگزاری این جلسه همفکری، مشورت و کمک به رفع مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درخدمت رسانی بهتر به مردم است.

وی هدف از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را برداشتن بار ازدوش دستگاه قضایی و رضایت بیشتر مراجعین دانست و اظهارکرد: با ورود فناوری اطلاعات و ارائه خدمات مختلف و مورد نیاز مردم درخارج از فضای دادگستری، حجم عظیمی از ازدحام و شلوغی واحد‌های قضایی کاسته و این وظیفه بر عهده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرار گرفت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دادمه داد: به زودی با راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مردم می‌توانند درمنازل خود برخی از درخواست‌های خود را ثبت وبرای دفاتر ارسال کنند.

وی افزود: با افتتاح سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درآینده نزدیک، شلوغی دفاتر کاهش و از صرف هزینه‌های بسیاری پیشگیری می‌شود.

کاظمی‌فرد همچنین از حذف منع داوری دفاتر خدمات قضایی خبرداد و گفت:در جلسات مختلفی که با مرکز حل اختلاف قوه قضاییه برگزار شد با پیگیری مجدانه این موضوع، موفق به اعطای مجوز داوری به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شده و به زودی برای اولین بارمدیران دفاتر خدمات با سازوکاری بدون آزمون پروانه داوری دریافت خواهند کرد.

افزایش عناوین خدمات دفاتر خدمات قضایی در سال آینده

وی همچنین تاکید کرد: توسعه خدمات به صورت جدی در دستور کار مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قرار دارد و درهمین راستا، عناوین خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ۳۵ عنوان به ۷۰ عنوان در سال آینده افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درپایان از برگزاری این جلسه وحضور قضات، روسای دادگستری و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کنار هم و بررسی چالش‌ها ومشکلات در فضایی صمیمی و دقت و تیزبینی در ارائه راهکار‌ها اظهار رضایت کرد و خواستار برگزاری جلسات با این کیفیت درسایر استان‌ها شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز در این جلسه به شرایط دستگاه قضایی قبل از ورود فناوری اطلاعات و پس از شروع به کار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: در گذشته یکی ازمهم‌ترین چالش‌های پیش رو دستگاه قضا، ابلاغ اوراق قضایی و اطاله دادرسی و نیز هزینه‌های سنگین ناشی از ابلاغ سنتی بود که با ورود فناوری‌های نوین این مشکل کاملا حل شد.

وی نقش دفاتر الکترونیک قضایی درخدمت رسانی مطلوب و مناسب به مردم را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: دفتر خدمات الکترونیک قضایی با انجام درست امور در پیشرفت و سرعت رسیدگی به امور قضایی مردم، مؤثر بوده و مانع از صرف وقت و انرژی زیاد در امور دادرسی می‌شوند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه چند تن از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و روسای دادگستری‌های شهرستانه‌های استان به بیان موارد و مشکلات مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک  قضایی استان وارائه راهکار برای حل این مشکلات پرداختند.

همچنین در ادامه اکبر ثقفیان قائم مقام مرکز آمار وفناوری اطلاعات و حسن روحانی نیا مدیر عامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پاسخگوی مطالبات ودغدغه‌های مطروحه شدند و پس از طرح نقطه نظرات و مشکلات، کارگاه آموزشی برای مدیران دفاتر خدمات قضایی نیز برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *