ورود دادگستری استان خراسان شمالی به رفع مشکلات ۷ واحد تولیدی و صنعتی

13:34 - 28 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۲۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ورود دادگستری استان خراسان شمالی به رفع مشکلات ۷ واحد تولیدی و صنعتی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از ورود دستگاه قضایی به موضوع احیاء و رفع موانع و مشکلات ۷ واحد تولیدی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده در نشست فوق‌العاده کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان خراسان شمالی گفت: در این جلسه مشکلات ۱۰ نفر از تولیدکنندگان (مدیران واحد‌ها و شرکت‌های تولیدی) مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که خوشبختانه با ورود و پیگیری جدی دستگاه قضایی استان و انجام مذاکرات با ادارات ذی ربط در این حوزه ها، زمینه‌های احیاء و موجبات رفع موانع و مشکلات این ۷ واحد تولیدی فراهم و تسهیل شود.

وی افزود: این واحد‌ها عمدتاً در حوزه تولید آبنبات، آرد، میوه و تره‌بار، کشاورزی، ورزشی - تفریحی (سوارکاری) و قالیبافی فعالیت می‌کردند که به دلایلی از قبیل مشکلات مالیاتی، عدم اعطاء تسهیلات بانکی، مسائل مرتبط با بیمه، تغییر کاربری، صدور مجوز‌های قانونی و همچنین اختلافات در حوزه مالکیت با اشخاص حقیقی و حقوقی، روند کار و تولید آن‌ها با اختلال مواجه شده بود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی عنوان کرد: طی گفت‌وگو‌های انجام شده بر اساس توافقات محصله در این نشست مقرر شد مشکلات مطروحه از سوی این ۷ واحد تولیدی از مسیر دستگاه‌های مربوطه از جمله بانک‌های عامل، جهادکشاورزی، اداره کل غله، منابع طبیعی، اداره کل زندان ها، امور مالیاتی، بیمه و ... با نظر مساعد حل و فصل شود.

براتی زاده خاطرنشان کرد: اخذ موافقت بانک عامل در ارتباط با اعطای تسهیلات بانکی به یک واحد تولیدکننده آبنبات، انجام نمونه آزمایش‌های موردنظر از خاک کشاورزی مورد استفاده و بهره برداری شرکت شهد خراسان توسط جهاد کشاورزی و اقدام لازم  برابر تشخیص کارشناسان و متخصصان این حوزه با تراضی و توافق طرفین، معرفی نیروی متخصص از بین مددجویان زندان جهت کمک به یک واحد فعال در حوزه تابلو فرش و قالی بافی، توقف عملیات اجرایی و انجام مزایده مجدد، واگذاری یکی از سوله‌های تحت مالکیت اداره کل زندان‌ها در اختیار یک کارآفرین و تلاش در راستای رفع مشکلات بیمه و امور مالیاتی (استفاده از معافیت‌های مالی) از جمله تصمیمات مهم، مصوبات و مقررات این نشست به شمار می‌رفت.

وی در ارتباط با مشکلات ۳ واحد تولیدی دیگر نیز اظهار کرد: مقرر شد این موارد با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در نشست آتی کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مطرح و بررسی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها و امور مالیاتی خواست با انعطاف بیشتر و حمایت بهتر و سازنده زمینه‌های کار و فعالیت واحد‌های تولیدی و رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی در استان را تسهیل و تسریع کنند.

وی از شرکت آریایورد، سیلوی حق کارخانه آرد آَشخانه، آرد سفید ارمغان بجنورد، تابلو فرش و قالیبافی، شرکت پیشگامان تولید سما، باشگاه سوارکاری سوران و شرکت شهد خراسان به عنوان آن بخش از واحد‌های تولیدی یاد کرد که طی این نشست و در نتیجه گفت‌وگو‌های انجام شده زمینه‌های رفع موانع موجود بر سر راه فعالیت آنان فراهم شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *